Wp Header Logo 2047.png

جوان آنلاین: در عصری که مخاطب برودکست ریزش دارد و در این حجم از تهاجم فرهنگی، این میزان مخاطب برای برنامه‌ای مثل «حسینیه معلی» قابل‌توجه است، تعداد بیننده «حسینیه معلی» رکورد برنامه‌های محرمی صداوسیما را با ۴۳ درصد شکسته و دلیل آن وجود تیم حرفه‌ای و کارگردانی خوب است؛ باید گفت رقیب «حسینیه معلی» خودش است. 
محسن شاکری‌نژاد، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما در نشست «حسینیه معلی» که با حضور مدیران شبکه ۳، عوامل برنامه در حوزه هنری برگزار شد، گفت: ما در عصری هستیم که تعداد مخاطب تلویزیون‌های خطی در دنیا در حال کاهش است. بررسی‌ها حاکی از آن است که حوزه برودبند مخاطبانش را به فضای مجازی واگذار می‌کند. با این همه در سال قبل میزان مخاطبان «حسینیه معلی» ۳۶ درصد بود و امسال عددی که به آن رسیدیم ۴۳ درصد بوده‌است. 
او یادآور شد: ویژه‌برنامه‌ها در ایام مختلف پخش، جداگانه نظرسنجی می‌شوند؛ به عنوان مثال یک سریال ۹۰ قسمتی چندین بار نظرسنجی می‌شود. فصل جدید «حسینیه معلی» هم با ۴۳ درصد مخاطب برآیندی دارد که ۳۰ میلیون مخاطب داشته‌است و در مقایسه با تراز آخرین فصل از عصر جدید که ۴۶ درصد مخاطب داشت، قابل‌تأمل است. 
شاکری‌نژاد بیان کرد: در این عصری که مخاطب برودکست ریزش دارد و با وجود این میزان تهاجم فرهنگی، این میزان مخاطب برای برنامه‌ای مثل «حسینیه معلی» قابل‌توجه است و رکورد برنامه‌های محرمی رسانه ملی را شکسته و دلیل آن وجود تیم حرفه‌ای و کارگردانی خوب است. 
او درباره علت حدف نام عوامل از تیتراژ برنامه بیان کرد: در تیتراژ برنامه «حسینیه معلی» اسمی از عوامل برده نمی‌شود و این نشان‌دهنده اخلاص است که یکی از ویژگی‌های بازخورد بالای برنامه‌است. 
در بخش ابتدایی این نشست، نجم‌الدین شریعتی از عوامل و مدیریت شبکه ۳ بابت حمایت‌هایشان از این برنامه تشکر کرد و یادآور شد که برنامه «حسینیه معلی» طبق نظرسنجی‌های اخیر یکی از برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون بوده‌است. 
وی همچنین بیان کرد: چیزی که برای من جالب بود، این است که ما بخشی به نام خردسالان را به مخاطبان شبکه ۳ اضافه کردیم که خیلی علاقه‌مند به برنامه «حسینیه معلی» هستند. 
شریعتی عنوان کرد: هیچ‌گاه صرفاً به دنبال جذب مخاطب نبودیم و کار خودمان را کردیم؛ اینکه از این عواطف و احساسات عبور کنیم و نکاتی در میز ذاکران بگوییم که آگاهی‌دهنده باشد. 
مجری «حسینیه معلی» در بخشی از نشست یادآور شد: امسال «حسینیه معلی» را به غیر از زبان فارسی به چهار زبان دیگر در امریکا، اروپا، سوریه و لبنان پخش کردیم که از افتخارات این برنامه بود. همچنین آیین‌هایی که برگزار شد به دلیل محدویت‌های ضبط برنامه کامل پخش نشد.

source