به گزارش شهرآرانیوز؛ کتاب «بازارپردازی بازیهای ویدئویی در ایران (چالشها و فرصتها)» نوشته مهشید شهیدی و محمدصادق دهنادی، توسط انتشارات بنیاد ملی بازیهای رایانهای منتشر شد.
این کتاب دارای سه بخش اصلی است. در بخش اول، مروری بر وضعیت بازارپردازی بازیهای ویدئویی در جهان انجام شده است و نویسندگان به مقایسه صنعت بازی و انیمیشن در این حوزه پرداختهاند.
در بخش دوم کتاب، چالشهای بازارپردازی بازیهای ویدئویی در ایران از منظر بازیسازان مدنظر قرار گرفته و یک مدل نظری با روش «گرندد تئوری» از درون مصاحبههای صورتگرفته، استخراج شده است. شرایط تأثیرگذار، استراتژیها و شرایط مداخلهای در عدم بازارپردازی شخصیتها در ایران مورد مطالعه قرار گرفتهاند.
در بخش سوم کتاب، موضوع شخصیتهای بازی در ایران براساس ۱۰۰ بازی بررسی شدهاند و جنسیت، هویت، مضامین و نوعشناسی فرهنگی شخصیتها دستهبندی شدهاند. در این فصل، محققان پنج دسته از شخصیتها شامل شخصیتهای اسطورهای، شخصیتهای تاریخی، شخصیتهای دینیمذهبی، شخصیتهای مدرن و شخصیتهای عامهپسند را شناسایی کردهاند. همچنین هویت شخصیتها از منظر ادبی، حقیقی و تخیلی بودن مورد مطالعه قرار گرفتهاند.
علاقهمندان برای تهیه این کتاب میتوانند با شماره ۸۸۳۱۰۲۲۲ داخلی ۱۳۲ (انتشارات بنیاد ملی بازیهای رایانهای) تماس بگیرند.
منبع: ایسنا
source