Wp Header Logo 794.png
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

  • نام سریال:خواب و بیدار 
  • کارگردان: مهدی فخیم زاده
  • نویسنده: مهدی فخیم زاده
  • ژانر: پلیسی، جنایی
  • تاریخ پخش: ۱۳۸۱

 

بازیگران: رویا نونهالی، مهدی فخیم زاده، دانیال حکیمی و محمد صادقی

کاور سریال خواب بیدار در بخش بهترین‌ سریال‌های پلیسی

خلاصه سریال

 در این سریال، داستان یک تیم پلیسی کار کشته و ویژه در مقابل یک زن خلافکار حرفه‌ای روایت می‌شود. این اثر به علت کشمکش‌های واقعی و قابل لمس بین ناتاشا و نیروهای زبده پلیس مورد استقبال اکثر مردم و مخاطبان قرار گرفت.

فخیم زاده با زیرکی خاص خودش ناتاشا را در محور داستان قرار داده و با خلق شخصیتی مرموز، قوی، خبیث، متکی به نفس، غیر قابل پیش‌بینی، مصمم، کینه جو، باهوش، جدی و خشن، سرد، تند و تیز، شرور و حرفه‌ای، حریف قدری را برای نشان دادن قدرت نیروهای انتظامی به تصویر کشید.

 

درباره سریال

خواب و بیدار یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی مهدی فخیم‌زاده است که از شهریور تا اسفند سال ۱۳۸۱ از شبکه یک سیما روی آنتن رفت.

 خواب و بیدار با داستان پرکشش و کاراکترهای جذابش تبدیل به پرطرفدارترین سریال پلیسی سال شد. بخشی از جذابیت‌های خواب و بیدار مرهون کاراکترهای منفی‌اش بود. در واقع برای مخاطب کاراکترهایی چون ناتاشا و اصغر کپک جذاب‌تر از پلیس‌های مجموعه بودند. بخشی از این ماجرا به توانایی‌های متفاوت بازیگران بازمی‌گشت و بخشی از آن به باز بودن دست فخیم‌زاده در پردازش شخصیت‌های منفی. خواب و بیدار با حضور شخصیت‌های جذاب، داستان پرکشش و کارگردانی حرفه‌ای فخیم‌زاده، اوجی را در سریال‌های پلیسی تلویزیون رقم زد.

فخیم‌زاده در این سریال با دستمایه قرار دادن داستانی پرکشش، یک تیم پلیسی ویژه را در مقابل یک زن خلافکار حرفه‌ای قرار می‌دهد. تلاش هر یک از دو طرف ماجرا، برای به زانو در آوردن طرف مقابل، کشمکش جذابی را پدید آورد که مخاطب را ۲۰ هفته به همراه خود کشاند. پرداختن به نگرانی‌ها، معضلات و سوابق زن اصلی داستان از او یک شخصیت چند وجهی و جذاب منفی خلق کرده بود که عمق داشت و باور مخاطب را بر می‌انگیخت.

 

source