Wp Header Logo 1241.png

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: باید بسته کامل و محکم هویتی مبتنی بر زبان و ادب فارسی و مفاخر ارزشمند و تمدنی جمهوری اسلامی ایران طراحی شود.

کاظمی: طراحی بسته کامل و محکم هویتی مبتنی بر زبان و ادب فارسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در آیین پایانی جشنواره ملی فردوسی گفت: جایگاه زبان و ادبیات فارسی در مجموعه تعلیم و تربیت در عرض کتاب‌های درسی نیست، اصلا بنیان همه کتاب‌های درسی است و دانش آموزی که در ادبیات فارسی ضعف داشته باشد بدون شک درهمه درس‌ها دچار ضعف است، شکوفایی و توانمندی یک فرد در همه حوزه‌ها بستگی به میزبان سرمایه‌گذاری در این حوزه دارد.

وی بر تقویت زبان به عنوان یک مولفه مهم تاکید کرد و افزود: پس از زبان، آثار ماندگار و اثرگذار مرتبط با زبان یک ملت، مولفه مهم دیگر است، وقتی تاریخ یک کشور بررسی می‌شود استادان بارز و مفاخر برجسته است. در کشور عزیز ما هیچ شخصیتی به اندازه فردوسی و هیچ کتابی به اندازه شاهنامه نتوانسته است در سرنوشت ملت ایران و شکل‌دهی هویت ملت ایران و شکل‌دهی غرور و انتقال آداب و سنن و ارزش‌های ما نقش ایفا کرده باشد.

کاظمی تاکید کرد: باید یک بسته کامل و محکم هویتی مبتنی بر زبان و ادب فارسی و مفاخر ارزشمند و تمدنی جمهوری اسلامی ایران طراحی و از همه ظرفیت‌ها استفاده شود. قطعا سال آینده باید این جشنواره در سطح وسیع و ملی نه فقط در حد مدارس سمپاد برگزار شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بیش از ۷۵ درصد رتبه‌های برتر سمپادی کنکور، از مدارس سمپاد مناطق دو سمپاد و مدارس سمپاد مناطق محروم هستند و از هیچ کوششی برای تقویت مدارس سمپاد دریغ نخواهیم کرد.

source