Wp Header Logo 1876.png

رضا کوچک‌زاده تهمتن، مدیر شبکه رادیویی گفت‌‌وگو در گفت‌وگو با ایکنا گفت: از جمله رویکرد گفتمانی مورد نظر این شبکه رادیویی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، تکیه بر وحدت میان مذاهب اسلامی ـ خاصه در عرصه داخل کشور که دشمن در پی گسل‌سازی کاذب بین اقوام و مذاهب است ـ می‌باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه تلاش به منظور ایجاد «وحدت ملی» برای تقویت «امنیت ملی» یک فرض اساسی است، اظهار کرد: به همین دلیل، در هفته وحدت، این شبکه در برنامه‌های مختلف و با حضور جامعه نخبگانی بر زمینه‌های مشترک تکیه و تأکید خواهد کرد. 

مدیر رادیو گفت‌وگو، زخم‌های برجای مانده از اختلافات مذهبی چون ظهور داعش، وهابیت و شیعه انگلیسی که همه دست ساخته استعمار و استکبارند را ضرورت هرچه بیشتر این همدلی و اتحاد میان امت اسلام برشمرد و افزود: به همین منظور، رادیو گفت‌وگو همواره در تلاش است تا باشناخت راهبرد‌های دشمن خصوصاً در عرصه جنگ‌های رسانه‌ای و شناختی، به شبهات این عرصه پاسخ دهد. 

وی بیان کرد: همچنین تأکید بر زمینه های مشترک جهان اسلام چون کتاب و قبله واحد و آرمان‌های مشترک همچون تلاش برای آزادسازی ملت فلسطین و مقابله با کید صهیونیسم و آمریکا از رویکردهای دیگر  برنامه‌سازی در رادیو گفت‌وگو است تا در دایره محاسباتی دشمن بازی نشود.

کوچک‌زاده در ادامه به معرفی برنامه‌های این شبکه رادیویی در هفته وحدت پرداخت و گفت: برنامه صبحگاهی صبح و گفت‌وگو در بخشی جداگانه در گفت‌وگو با علما و صاحبنظران اهل سنت به بررسی موانع و الزامات وحدت در جهان اسلام می‌پردازد و به استان‌های سنی‌نشین از جمله گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان، هرمزگان، کردستان و..  سفر می‌کند تا به گفت‌وگو با صاحب‌نظران و فرهیختگان اهل سنت در موضوعات مختلف مورد بحث هر استان بپردازد. این برنامه شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 صبح به مدت 90 دقیقه به‌صورت زنده به روی آنتن می‌رود.

مدیر رادیو گفت‌وگو تصریح کرد: به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت اساتید اهل سنت و تشیع در سراسر کشور دو برنامه خبری ـ تحلیلی رویداد و بدون خط خوردگی به‌صورت ثابت به گفت‌وگو می‌پردازد و مباحثی چون وحدت جهان اسلام و ظرفیت‌سازی منطقه‌ای، دیپلماسی اقتصادی و تقویت آن در جهان اسلام، وحدت جهان اسلام و هوشیاری علمای شیعه و سنی و البته ابعاد سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی را در برنامه رویداد مورد بررسی قرار می‌دهیم. برنامه بدون خط خوردگی هم در بخشی اختصاصی می‌کوشد موضوعاتی از جمله تلاش فرامنطقه‌ای برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام، نقش آمریکایی‌ها در تخریب وحدت و تلاش برای حفظ وحدت در جهان اسلام و شکست توطئه دشمنان را سرلوحه گفت‌وگوهای خود در این برنامه قرار دهد. برنامه رویداد و بدون خط خوردگی هر روز ساعت 12 ظهر و 19 عصر به مدت 60 دقیقه به‌صورت زنده از شبکه رادیویی گفت‌وگو پخش می‌شود.

وی با معرفی دو برنامه تخصصی و گفت‌وگومحور به منظور تکمیل مسیر تولید گفتمان مشترک برای نشان دادن وحدت بین شیعه و سنی افزود: فن و هنر به کارگیری وحدت اسلامی برای تأمین مصالح اسلام و منافع جهان اسلام و کشورهای اسلامی، تبیین ارزش‌های وحدت‌آفرین انقلاب و البته تجدید وحدت و انسجام هرچه بیشتر بین مسلمانان جهان از جمله موارد مهمی است که در برنامه گفت‌وگوی فرهنگی، مورد مداقه کارشاسان قرار خواهد گرفت. گفت‌وگوی فرهنگی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 به مدت یک ساعت از رادیو گفت‌وگو پخش می‌شود.

مدیر رادیو گفت‌وگو، تلاش رسانه‌های معاند برای تخریب وحدت جهان اسلام را محوری‌ترین برنامه عملیاتی دشمن در عرصه رسانه دانست و بیان کرد در برنامه تخصصی امواج شبهه، تلاش داریم ضمن بیان پشت پرده عملکرد رسانه‌های بیگانه به شیوه‌های پرداخت دشمن در قامت رسانه برای تخریب وحدت امت اسلامی بپردازیم، این برنامه یکشنبه و سه شنبه ساعت 16 به‌صورت زنده به روی آنتن می‌رود.

کوچک‌زاده با اشاره به اهمیت نشان دادن اقتدار منطقه‌ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر امنیت درون‌زا و چشم‌انداز فرارو در دنیای بین‌الملل گفت: این موضوع مهم در برنامه گفت‌وگوی سیاسی مطرح می‌شود و در گفت‌وگو با اساتید حوزه سیاست به بحث گذاشته می‌شود، برنامه گفت‌وگوی سیاسی شنبه تا چهارشنبه ساعت 17:30 پخش می‌شود.

به‌گفته مدیر رادیو گفت‌وگو، جدول پخش این شبکه رادیویی، با موضوعات متنوع و متعددی پیرامون هفته وحدت طرح ریزی شده است، از جمله برنامه‌های مختلفی چون مرزهای همدلی، مهرخانه، خورشید ولایت، رسول صادق، صورت ماه، سلسله موی دوست و …

وی گفت: ویژه برنامه سلسله ی موی دوست که مستندی برای واكاوی اندیشه‌های عقیدتی بر مبنای حدیث سلسله الذهب جهت تبیین قول سدید است به سیره و روش زندگی پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) می‌پردازد و در برنامه مرزهای همدلی، به موضوع وحدت از نگاه ادیان مختلف پرداخته می‌شود.

یادآور می‌شود، رادیو گفت‌وگو روی موج اف ام ردیف ۱۰۳.۵ مگاهرتز و برنامه کاربردی ایران صدا قابل دریافت و شنیدن است و علاقه‌مندان می‌توانند نظرات خود را از طریق سامانه ۳۰۰۰۰۱۰۳۵ به اشتراک بگذارند و با مراجعه به سایت رادیو گفت‌وگو به نشانی radiogoftogo.ir فایل صوتی و مکتوب برنامه‌های این شبکه را دریافت کنند.

انتهای پیام

source