Wp Header Logo 2061.png
آفتاب‌‌نیوز :

آلبوم «ش‌م‌س» با آهنگسازی کیخسرو پورناظری و خوانندگی همایون شجریان کارش از ۶سال پیش آغاز شد و در همین سال‌ها همایون شجریان کنسرت‌های زیادی را برگزار کرد. به گفته خودش، در طول این سال‌ها کار‌های فنی زیادی روی آلبوم انجام شد و در نهایت انتشارش به این فصل رسید.

• شجریان درباره این آلبوم می‌گوید: کیخسرو پورناظری هر قطعه از این آلبوم را به گونه‌ای ساخته که هر کدام با دیگری متفاوت است. خدا را شاکرم که توانستم این آلبوم را بخوانم. کنسرت‌های داخل ایران از سال آینده شروع می‌شوند و با افتخار خدمت شما خواهیم بود.

• این آلبوم موسیقی با اشعاری از مولانا و حافظ و با همراهی گروه «تنبور شمس» و روایتی از حفظ ریشه‌های موسیقایی شامل ۹قطعه شامل «یارکان»، «امروز»، «تکنوازی تنبور»، «آواز مست و خراب»، «مغانه»، «مردان خدا»، «ای ماه»، «افسانه تنبور» و «افسانه دل» است.

• کیخسرو پورناظری، آهنگساز آلبوم موسیقی «ش‌م‌س» با اشاره به قدمت چندصدساله ساز تنبور می‌گوید: گروه شمس افتخار دارد که این ساز را به‌صورت بسیار آبرومندانه معرفی کرده. آثار این گروه سال‌هاست زبانزد اهالی موسیقی و علاقه‌مندان این حوزه است.

• گروه شمس در سال۱۳۵۹ به‌همت کیخسرو پورناظری تأسیس شد. این گروه با خوانندگانی، چون شهرام ناظری، همایون شجریان، بیژن کامکار، حمیدرضا نوربخش و علیرضا قربانی و نوازندگانی همچون سیدخلیل عالی‌نژاد، گل‌نظر عزیزی و علی‌اکبر مرادی کار کرده است.

• تهمورس و سهراب پورناظری، فرزندان کیخسرو نیز در این گروه همکاری دارند. «بر سماع تنبور» نام آلبومی از این گروه است که سال۹۳ با خوانندگی علیرضا قربانی منتشر شد.

source