تولید محتوا
کسب و کارهای محصولات مصرفی به شدت از قدرت شرکای خرده فروشی خود آگاه هستند. داده است. آنها می دانند مشتریان چه کسانی هستند، چه چیزی می خرند، چند وقت یکبار آن را می خرند.
getty هزینه های تولید بالا رفته است. بودجه بازاریابی کاهش یافته است. رشته های کیف پول مصرف کننده روز به روز تنگ تر می شود. یک چیز مطمئن است – ما در حال ورود به عصر جدیدی از محصولات مصرفی هستیم که هیچ کمبودی برای بازاریابان ایجاد نمی کند.
از بازاریابان محصولات مصرفی امروز انتظار می رود که با کمتر به دستاوردهای بیشتری دست پیدا کنند. برای تحقق این انتظار و در عین حال همگام با تغییر مداوم رفتارهای مصرف کننده و افزایش رقابت مداوم، آنها باید استراتژی هایی را اتخاذ کنند که هم مقرون به صرفه و هم تأثیرگذار باشد.
در اینجا، ما چهار راه را بررسی می کنیم که برندها می توانند بودجه بازاریابی محصول مصرفی خود را به حداکثر برسانند. از دستیابی به داده‌های ارزشمند مشتری گرفته تا برنامه‌ریزی منابع متخصص، این استراتژی‌ها به حساب هر دلاری کمک می‌کنند.

* داده های شخص اول و صفر با کیفیت را با مبادلات ارزش قانع کننده به دست آورید
* بر کیفیت داده ها بر کمیت تمرکز کنید
* از اتوماسیون برای دستیابی به چیزهای بیشتر با کمتر استفاده کنید
* برنامه ریزی و مدیریت بودجه بازاریابی را ساده کنید
1. بازاریابی محصول مصرفی و تبادل ارزش کسب و کارهای محصولات مصرفی به شدت از قدرت شرکای خرده فروشی خود آگاه هستند. داده است. آنها می دانند مشتریان چه کسانی هستند، چه چیزی می خرند، هر چند وقت یکبار آن را می خرند – این لیست ادامه دارد.
آنها مشتریان شما نیستند – آنها خرده فروشان شما هستند – و شما در واقع نمی دانید آن مشتریان چه کسانی هستند.
داده‌های شخص اول به شما امکان می‌دهد پشت آن پرده نگاه کنید، مشتریان را شناسایی کنید، و برای ایجاد تعاملات بازاریابی شخصی‌شده که اعتماد و وفاداری به برند را ایجاد می‌کند، بینش‌هایی دریافت کنید. با این حال، مشتریان بدون دلیل موجه از اطلاعات شخصی خود جدا نمی‌شوند. اینجاست که مبادلات ارزش وارد عمل می شود.
مبادلات ارزش زمانی اتفاق می‌افتد که مشتریان اطلاعاتی مانند نام و ایمیل خود را در ازای چیزی که ارزشمند است، مانند دانلود رایگان یا یک کوپن، ارائه می‌دهند. وقتی صحبت از داده‌های مشتری می‌شود، مبادلات ارزش کلید این پادشاهی است.
بنابراین، بازاریابان CPG می توانند از کانال های متعلق به خود برای راه اندازی مبادلات ارزش و شروع به جمع آوری داده های شخص اول و صفر استفاده کنند. کدهای QR را به بسته‌بندی خود اضافه کنید که به پیشنهادات صفحه فرود هدایت می‌شوند، پنجره‌های بازشو و فرم‌های درون خطی را برای تخفیف یا دانلود رایگان به وبلاگ خود اضافه کنید – گزینه‌ها بی‌پایان هستند.
2. بر کیفیت داده ها تمرکز کنید تا کمیت بیایید به فیل در اتاق داده بپردازیم: به دست آوردن داده های مشتری ارزان است، اما نگهداری آن اغلب گران است.
برای یک برند DTC با 100000 رکورد، این واقعاً مشکلی نیست. اما یک شرکت CPG با 100000000 مشتری جهانی؟ با فرآیندهای نظارتی، مهندسان داده، سرورهای اختصاصی و مراکز داده، جمع آوری داده ها به خودی خود تبدیل به یک تجارت می شود.
به حداکثر رساندن سودآوری مستلزم تمرکز بر روی بهترین داده ها به جای جمع آوری مقدار زیادی است.
به سرعت پیر شدن و بی ربط شدن داده ها نگاه کنید و مرتباً آنها را پاک کنید تا رکوردهای قدیمی حذف شوند. علاوه بر این، یک قدم به عقب بردارید و نیازهای خود را ارزیابی کنید. از کدام نقاط داده در کمپین های بازاریابی خود استفاده خواهید کرد؟ بدون چه کاری می توانید انجام دهید؟ این کار را بر اساس کمپین به کمپین انجام دهید و فقط داده‌هایی را جمع‌آوری کنید که فعالانه از آن‌ها استفاده می‌کنید و توانایی نگهداری از آن‌ها را دارید.
3. از اتوماسیون برای انجام کارهای بیشتر با ارزش اسمی کمتر استفاده کنید، انتظار می رود که با منابع کمتر به چیزهای بیشتری دست یابید، ممکن است کاری غیرممکن به نظر برسد که به ناچار هزینه ها را به مصرف کننده نهایی منتقل می کند. با این حال، برندهای پیشرو برای کمک به افزایش ارزش دلار خود به اتوماسیون بازاریابی برای محصولات مصرفی روی می آورند.
با پلتفرم اتوماسیون بازاریابی مناسب، مشاغل محصولات مصرفی می‌توانند داده‌های شخص اول و صفر خود را فعال کنند، آن‌ها را تحت یک پلتفرم واحد متحد کنند و از آن برای ایجاد اتوماسیون‌های بازاریابی شخصی‌سازی شده استفاده کنند که درآمد پنهان را به همراه دارد و به جذب مشتریان جدید کمک می‌کند.
با در دست داشتن این داده ها، برندها می توانند از اتوماسیون بازاریابی برای تقسیم بندی پویا مشتریان بر اساس مرحله چرخه عمر، داده های تاریخی و حتی رفتار آنلاین بلادرنگ استفاده کنند. از اینجا می‌توانید به‌طور خودکار تعامل‌های بازاریابی شخصی‌سازی‌شده ایجاد کنید که باعث افزایش درآمد، کاهش ریزش و افزایش فروش می‌شود.
4. بهبود برنامه ریزی بودجه بازاریابی + مدیریت آیا به دنبال بازگشت بهتر سرمایه گذاری بازاریابی خود هستید؟ برنامه ریزی و مدیریت بودجه موثر کلیدی است. برندها باید چابک باشند، آماده چرخش سریع و تخصیص مجدد منابع در پاسخ به تغییرات بازار باشند. خوشبختانه، چند مرحله برای عملی کردن این امر وجود دارد:

* برنامه ریزی سناریو برای تغییرات بازار: فضای اقتصادی ما غیرقابل پیش بینی است. برای تعدادی از احتمالات و نتایج مختلف آماده شوید. برنامه ریزی سناریو به این امر کمک می کند. این امکان پیش‌بینی و استراتژی‌سازی پیرامون این تغییرات بازار را فراهم می‌کند و به حفظ بازده سرمایه‌گذاری بازاریابی (ROMI) بدون توجه به عوامل خارجی کمک می‌کند.
* دیده شدن کمپین در بین برندها و بازارها: مدیریت برندها و بازارهای متعدد؟ دید بسیار مهم است. یک داشبورد بازاریابی متمرکز را برای دریافت بینش عملکرد در زمان واقعی که به شناسایی هم افزایی، جلوگیری از اضافه کاری و تخصیص کارآمدتر منابع کمک می کند، پیاده سازی کنید.
* ادغام با فناوری ERP: یک استراتژی بازاریابی محصولات مصرفی باید چابک باشد، به این معنی که تخصیص مجدد بودجه باید سرعت خود را حفظ کند. ادغام با یک سیستم ERP، انتقال بی‌وقفه بودجه، ردیابی هزینه‌ها در زمان واقعی و تنظیمات فوری بودجه بر اساس عملکرد کمپین را امکان‌پذیر می‌سازد.
محدودیت‌های بودجه را به فرصت تبدیل کنید با تغییر اقتصاد و تورم سرسخت که همچنان بر هزینه‌های مصرف‌کننده تاثیر می‌گذارد، به این زودی اوضاع برای بازاریابان محصولات مصرفی آسان‌تر نخواهد شد.
اما با استراتژی‌ها و فن‌آوری‌های مناسب، برندها می‌توانند از منابع محدود خود نهایت استفاده را ببرند تا از انتظارات مصرف‌کننده پیشی بگیرند و باعث رشد شوند.
شخصی سازی: این جادو نیست. روش است در اینجا ببینید چه کسی این کار را بهتر انجام می دهد.
سارا ریچتر سارا نزدیک به 20 سال تجربه بازاریابی را در نقش خود به عنوان CMO در Emarsys، یک شرکت SAP به ارمغان می آورد، که رهبری یک تیم بازاریابی جهانی متمرکز بر ارائه تجربیات استثنایی مشتری را بر عهده دارد. سارا که مشتاق ایجاد تیم های بازاریابی درآمد محور است که به عنوان یک شریک قابل اعتماد برای سازمان های تجاری عمل می کنند، پیام های تحریک آمیز و متمایز ایجاد می کند و فرصت های درآمدی ایجاد می کند که مشاغل با عملکرد بالا و در حال رشد برای دستیابی به اهداف و فراتر از انتظارات به آن نیاز دارند.”>

farhangikhabari

توسط farhangikhabari