Wp Header Logo 2208.png

رویترز:

رویترز نوشت: وکلای شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کردند که این شرکت به‌زودی نماینده قانونی خود را به دیوان عالی برزیل معرفی خواهد کرد.

«ایکس» به‌زودی نماینده قانونی خود را در برزیل معرفی خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، این در حالی است که این شرکت در حال مقابله با حکم دادگاه عالی برزیل درباره ممنوعیت فعالیت سکوی «ایکس» در این کشور است.

 

به نوشته رویترز، این اقدام بزرگ‌ترین گامی است که «ایکس» در راستای رعایت الزامات دیوان عالی برزیل برداشته است. دیوان عالی برزیل در اواخر ماه آگوست (شهریور) با صدور حکمی شبکه اجتماعی «ایکس» را به دلیل برخی نگرانی‌ها معلق کرد.

 

«آندره زونارو» و «سرجیو روزنتال» که به تازگی به‌عنوان وکلای «ایکس» در برزیل منصوب شده‌اند، اعلام کردند که این شرکت قبلاً سندی به دیوان عالی برزیل ارسال و در آن اعلام کرده که نماینده قانونی‌اش به‌زودی معرفی خواهد شد.

 

حدود دو هفته پیش و در پی یک منازعه چند ماهه بین «ایلان ماسک» و «الکساندر دومورائس» قاضی برزیلی، دیوان عالی برزیل دستور داد که ارائه‌دهندگان خدمات موبایل و اینترنت این کشور باید سکوی «ایکس» را مسدود کنند. با وجود ممنوعیت، «ایکس» روز چهارشنبه با به‌روزرسانی در شبکه ارتباطی‌اش مسدودیت تعیین‌شده توسط دادگاه را دور زد و این سکو برای بسیاری از کاربران در برزیل قابل دسترسی شد. 

 

دیوان عالی برزیل روز چهارشنبه به «ایکس» دستور داد که از حکم خود تخطی نکند چرا که در غیر اینصورت در معرض جریمه روزانه ۵ میلیون رئال (معادل ۹۲۱ هزار دلار) قرار دارد. قاضی «مورائس» با بیان اینکه این شبکه اجتماعی، برای دور زدن قانون ممنوعیت «استراتژی» دارد، تاکید کرد: هیچ‌شکی وجود ندارد که «ایکس» تحت فرمان مستقیم «ایلان ماسک» دوباره قصد دارد به قوه قضائیه برزیل بی‌احترامی کند. 

 

«ایکس» هم اعلام کرد که تغییر ارائه‌دهندگان این شبکه اجتماعی منجر به احیای ناخواسته و موقتی خدمات آن در برزیل شده است. «ایکس» افزود که در حال ادامه تلاش‌ها برای همکاری با دولت برزیل به‌منظور ازسرگیری خدمات در این کشور در آینده نزدیک است.  کارشناسان این رویداد را یک نقص فنی نامیدند که به کاربران اجازه داد به این سکو دسترسی پیدا کنند.

 

دادگاه عالی برزیل پیشتر حساب‌هایی را که در تحقیقات مربوط به انتشار اطلاعات نادرست و نفرت‌پراکنی دخیل بودند، مسدود کرده‌اند هرچند «ماسک» این اقدام را نوعی سانسور دانست و آن را محکوم کرد.

source