Wp Header Logo 2196.png

محمود حکیمی درگذشتبه گزارش ایکنا؛ محمود حکیمی، نویسنده، مترجم و پژوهشگر ایرانی که چند روز پیش به‌ دلیل عفونت ریه در بیمارستان شریعتی تهران بستری شده بود، بامداد امروز، جمعه ۳۰ شهریورماه دار فانی را وداع گفت.

محمود حکیمی سال ۱۳۲۳ در تهران به دنیا آمد. هر چند اولین قلم‌آزمایی او به سال ۱۳۳۴ و تهیه نشریه خانوادگی «شادرو» برمی‌گردد، اما همکاری او با نشریاتی، چون مجله «کیهان بچه‌ها» رسماً از سال ۱۳۳۹ با ارسال مقاله و داستان آغاز شد.

او که در آن سال‌ها جوانی دبیرستانی بوده، کار ترجمه داستان‌های پلیسی برای مجله «امید ایران» را نیز پی گرفته و اولین مقاله هدفمند و سیاسی‌اش با عنوان «اسلام و مسئله گرسنگی» را در سال ۱۳۴۵ در مجله پرفروش «مکتب اسلام» به چاپ رساند. وی سال‌ها در مدارس تهران به عنوان معلم زبان انگلیسی مشغول فعالیت بوده و بعد از بازگشت از انگلستان به عنوان مدرس تعلیم و تربیت در مراکز تربیت معلم به تدریس پرداخت. مطالعه، تحقیق، تألیف و سرودن اشعاری با مضمون ادبیات معاصر و انقلابی ایران و تألیف کتبی پیرامون تاریخ تمدن از کار‌های روزمره حکیمی محسوب می‌شد.

غرب بیمار، انسان و الکترونیک، همراه با عارفان عیاران و جوانمردان، در مدرسه پیر نیشابور، تاریخ تمدن یا داستان زندگی انسان، مبانی ادبیات دینی کودکان و نوجوانان و نقابداران جوان از جمله آثار مکتوب او به شمار می‌روند که بار‌ها و بار‌ها تجدید چاپ شدند.

ایکنا درگذشت این نویسنده بزرگ را به اهالی فرهنگ و قلم و خانواده استاد تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام

source