Wp Header Logo 2245.png

مدیر‌کل امور شورا‌ها و مناطق آزاد وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس هزینه خدمات فوق برنامه را از والدین دریافت نکنند.

 

آمادگي مدارس هیات‌امنایی براي حضور دانش‌آموزانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ هادی عابدی افزود: مدارس هیئت امنایی در کمال آمادگی، پذیرای حضور دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید هستند. امیدوارم با آغاز سال تحصیلی جدید شاهد یک شروع پرنشاط و مفرح در مدارس هیئت امنایی باشیم.

 

وی گفت:به تمام کسانی که در هیئت امنا حضور دارند تاکید کردیم تا جلسه‌ای با محوریت برنامه‌ریزی برای بازگشایی مدارس و اجراسازی دستورالعمل‌های ارسال شده از وزارتخانه در شهریور‌ماه با حضور همه اعضای هیئت امنا و انجمن اولیا و مربیان برگزار کنند و ضمن رعایت موارد ذکر شده در دستورالعمل، برای اجرایی‌سازی آن نیز کوشا باشند.

 

عابدی خطاب به مدارس افزود:تفاوت مدارس هیئت‌امنایی (که جزو مدارس دولتی نیز به شمار می‌روند) با مدارس دولتی در برگزاری کلاس‌های فوق برنامه است و لذا مدارس هزینه‌های برگزاری خدمات فوق برنامه را نباید در هنگام پیش از ثبت‌نام و هنگام ثبت‌نام از دانش‌آموزان و اولیای آنها اخذ کنند.

 

وی به کار‌ویژه سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی برای بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: کارگروهی با عنوان «تقویت و تسهیل مشارکت و مردمی‌سازی پروژه مهر» در وزارتخانه با مسئولیت سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ایجاد کردیم و ذیل این کارگروه، وظایف و مشارکت‌هایی را برای سایر ارگان‌ها اعم از ارگان‌های خارج از آموزش و پرورش تعریف کردیم.

 

عابدی گفت: بر‌اساس مواد قانونی از جمله قانون تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش، آیین‌نامه‌های اجرایی و آیین‌نامه‌های ذیل دستورالعمل‌های نوشته‌شده، وظایفی را برای سایر ارگان‌ها با امضای مقام عالی وزارت، چهارده نامه به چهارده ارگان، نهاد، سازمان و وزارتخانه ارسال کردیم که در هر کدام از نامه‌ها بند‌های قانونی مربوط به آن وزارتخانه، نهاد و سازمان مشخص شده است؛ به‌طور کلی از آنها خواستیم تا برای بازگشایی مدارس پای کار آموزش و پرورش باشند و وظایفی را که برایشان تعریف شده است  با جدیت تمام در مدارس و ادارات آموزش و پرورش دنبال کنند و برای اجرا‌یی‌سازی آن نیز کوشا باشند.

source