Wp Header Logo 2430.png

جوان آنلاین: قرار است پیکر این معلم و نویسنده یکشنبه تشییع شود، اما هنوز خانواده او درباره محل تدفین نویسنده آثاری، چون «نقابداران جوان» و «هزار و یک حکایت تاریخی» تصمیم نگرفته‌اند.

به گزارش فارس، محمود حکیمی ۴۰ اثر پرفروش دارد و نویسندگی را از سال ۱۳۵۱ با نوشتن کتاب «غرب بیمار» شروع کرده بود. او در این سال‌ها در کنار معلمی، در مجله «مکتب اسلام» هم مقاله می‌نوشت و از جمله آثار پرمخاطب او می‌توان به تاریخ تمدن، هزار و یک حکایت تاریخی، نقابداران جوان، داستان‌هایی از عصر ناصرالدین‌شاه، پیام‌آور محبت و. اشاره کرد. تاریخ تمدن یا داستان زندگی انسان به قلم استاد حکیمی، مجموعه‌ای است ۲۱ جلدی که اولین جلد آن در سال ۱۳۶۰ و جلد آخر آن در سال ۱۳۸۲ منتشر شده است.

محمود حکیمی، آثار مذهبی فراوانی هم در کارنامه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به داستان‌ها و فراز‌هایی از زندگانی امام حسین علیه‌السلام و سلحشوران علوی اشاره کرد. بخشی از بدنه نیرو‌های انقلاب نیز با کتاب‌های حکیمی از جمله «نقابداران جوان» که به‌صورت سربسته و در لفافه، انقلابیون را به سمت پیروزی هدایت می‌کرد، آشنایی داشتند.

محمود حکیمی، معلم، داستان‌نویس، پژوهشگر تاریخ و روزنامه‌نگار، متولد ۹ شهریور ۱۳۲۳ تهران بود. پیش از این دختر او به خبرنگار فارس گفته بود: پدرم در ۸۰ سالگی بیهوش است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی، چهارشنبه ۲۱ شهریورماه از او در بیمارستان شریعتی تهران عیادت کرده بود.

source