Wp Header Logo 2555.png

جوان آنلاین: برایان کاکس، ستاره سریال «وراثت» در مصاحبه‌ای سینما را «در وضعیت بسیار بدی» دانست که در «حال فروپاشی است» و انگشت اتهام را به سوی آثار صرفاً سرگرم‌کننده کمپانی‌های بزرگی، چون مارول و دی‌سی نشانه گرفت. 
«سینما جایگاه خود را از دست داده است و بخشی از این مسئله به‌خاطر عناصری همچون مارول، دی‌سی و امثال آن است. فکر می‌کنم سینما در حال فروپاشی است. شما دارید خط داستانی را از دست می‌دهید.» این بازیگر اسکاتلندی که خود با بازی در نقش یک دانشمند نظامی در جریان داستان فیلم «ایکس ۲: مردان متحد»، شخصیت «ولورین» را خلق کرده است، حالا فیلم «ددپول و ولورین» از مارول را که به تازگی موفق به شکستن رکورد «جوکر» شده و به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ با رده سنی بزرگسال تبدیل شده به عنوان نمونه‌ای برای نابودی سینما می‌داند. به نظر کاکس که در آثاری، چون «دختر زندانی» (۲۰۲۲)، «کوریولانوس» (۲۰۱۱)، «زودیاک» (۲۰۰۷) و «شکارچی انسان» (۱۹۸۶) حضور داشته است و با وجود اینکه فیلم‌های ابرقهرمانی مانند «ددپول و ولورین» در گیشه بسیار خوب می‌فروشند، اما به مرور زمان ایفای نقش در اینگونه فیلم‌ها به دلیل اکران بیش از حد فیلم‌های کمیک، امری سطحی به نظر می‌رسد. «این کار‌ها تبدیل به یک تفریح برای برخی از بازیگران شده است»، این را کاکس گفت و افزود: وقتی می‌دانید که چه کار‌هایی از هیو جکمن و رایان رینولدز بر‌می‌آید، ولی انتخاب آن‌ها این است که به سمت فیلم‌هایی بروند که گیشه خوبی دارند، افسوس می‌خورید. 
در سال ۲۰۰۳، کاکس در دنباله موفق «مردان ایکس» با عنوان «ایکس ۲: مردان متحد» ایفای نقش کرد، زمانی که هنوز کمپانی فاکس قرن بیستم کنترل این گروه از جهش‌یافتگان را در دست داشت و مارول وارد این دنیا نشده بود. او نقش «ویلیام استرایکر»، دانشمند نظامی «مگالومانیاک» را در این فیلم بازی می‌کرد. کاکس با شوخی گفت که او «اغلب» فراموش می‌کند که شخصیتش در «ایکس ۲: مردان متحد»، شخصیت ولورین را در دنیای سینمایی مارول «خلق کرده است»: وقتی آن فیلم‌ها اکران می‌شوند، همیشه یک بخش از من [به عنوان استرایکر]در آن‌ها حضور دارد و هیچ‌وقت به من پولی نمی‌دهند. او سپس با اشاره به سریال‌های موفقی نظیر «وراثت» و «ریپلی» افزود: اتفاقی که افتاده، این است که اکنون تلویزیون کاری را انجام می‌دهد که سینما قبلاً انجام می‌داد. به نظر من، سینما جایگاه خود را از دست داده و واقعاً در حال فروپاشی است. شما کم‌کم دارید داستان‌گویی را فراموش می‌کنید.

source