Wp Header Logo 2482.png

حمام تاریخی سرجوب به‌عنوان خانه هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان‌قدس به کار گرفته می شود.

حمام تاریخی سرجوب، خانه هنرمندان شد
  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سعید پالیز گفت: حمام تاریخی سرجوب که با شماره ۳۱۷۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، پس از تحویل به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قدس بازسازی شد. 

وی افزود: این بنا به عنوان خانه هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان قدس، احیا شده است و هم‌اکنون برای نمایش و آموزش هنر‌های صنایع‌دستی به کار گرفته می‌شود.
مرمت این اثر تاریخی با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری شهرستان‌قدس و همچنین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت گرفته است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قدس گفت: این اقدام توانسته فضایی مناسب برای توسعه فرهنگ و هنر صنایع‌دستی این شهرستان فراهم کند که در این محل بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی برگزار می‌شود.
پالیز با بیان اینکه بخشی از انجمن صنایع‌دستی شهرستان قدس نیز در این مکان مستقر شدو از امکانات این فضا برای توسعه فعالیت‌های خود استفاده می‌کند، تصریح کرد: علاوه بر این، کارگاه‌های آموزشی نیز به صورت رایگان و در دو نوبت صبح و عصر برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود که هنرمندان صنایع‌دستی با تسهیلاتی که اداره میراث‌فرهنگی فراهم کرده است، به آموزش علاقه‌مندان می‌پردازند.

source