Wp Header Logo 2622.png
مشاور رئیس سازمان صداوسیما گفت: نمایشگاه از لحاظ کیفی وضعیت مطلوبی دارد و این موضوع بسیاری از ابهامات فرهنگی و سیاسی را پاسخ می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید رمضان موسوی‌مقدم» مشاور رئیس سازمان صداوسیما و رئیس حج و زیارت و ستاد اربعین رسانه ملی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، به‌تشریح سطح کمّی و کیفی دوره سوم نمایشگاه ملی صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) پرداخت و اظهار داشت: در ابتدا باید از ساترا و صدا و سیما و دیگر مسئولانی که در برگزاری این نمایشگاه نقش اصلی را داشتند، تشکر کنم‌. حقیقتاً در مقایسه با ادوار پیشین، شاهد یک گسترش کمّی و کیفی هستیم.

رئیس ستاد اربعین رسانه ملی گفت: توسعه نمایشگاه رصتا منجر به پاسخ‌دهی به ابهامات فرهنگی و سیاسی می‌شود

حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم رشد پلتفرها را چشمگیر دانست و عنوان کرد: از لحاظ کمّی، تعداد پلتفرم‌هایی که در این عرصه حضور پیدا کردند، جالب توجه بود. نمایشگاه از لحاظ کیفی هم به سمت و سوی مطلوب در حال حرکت است و این به بسیاری از ابهامات فرهنگی و سیاسی پاسخ می‌دهد؛ بدین معنا که پلتفرم‌هایی که صد درصد به‌دنبال مسائل اقتصادی بودند، نیم‌نگاهی فرهنگی به مسائل کشور دارند و با توسعه فضاهایی این‌چنین، این امید وجود دارد که گام‌های بلند‌تری را برداریم و این موضوع واقعاً جای تقدیر دارد.

وی افزود: باتوجه به ظرفیت کشور ما و زیرساخت‌هایی که فراهم شده است و همین میزان پهن‌باندهایی که در کشورمان داریم، انتظار می‌رود که سکوهای صوت و تصویر فراگیر با توسعه بیشتری مواجه شوند. لازمه این موضوع هم همکاری بیشتر دولت است. ساترا و دستگاه‌های مربوطه در حال همکاری هستند؛ اما توقع بیشتری می‌رود که ان‌شاءالله موانع برطرف شود و برخی از خلأهایی که در قوانین داریم رفع شود تا در دوره‌ بعد این رویداد، شاهد توسعه کمّی و کیفی بیشتری باشیم. 

معاون اسبق امور مجلس و استان‌های سازمان صداوسیما در خصوص کمک نمایشگاه در راستای دیده‌شدن پلتفرم‌های نوظهور گفت: کارکرد نمایشگاه‌ها اصولاً بدین شکل است که مجموع تجربیات و داشته‌های اندوخته‌شده در این موقعیت عرضه می‌شود؛ طبیعتاً وقتی شخصی مراجعه می‌کند با این اندوخته‌ها رو‌به‌رو می‌شود و از این تجربیات در راستای فعالیت خویش بهره می‌برد. در نهایت برگزاری نمایشگاه‌ها اگر به درستی و خوبی صورت بگیرد و اطلاع‌رسانی دقیقی اتفاق بیفتد در جهت نشر و توسعه‌ سکوها و پایگاه‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/ 121

source