Wp Header Logo 2770.png

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت:‌­ در سال‌های اخیر از نظر کمّی و کیفی در حوزه فیزیوتراپی پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم و در منطقه که کاملاً بی‌رقیب هستیم. هم اکنون بیش از هشت‌هزار فیزیوتراپیست ­در کشور فعال­ هستند.

فعالیت هشت‌هزار فیزیوتراپیست در کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‎‎‏‎‎‎‎­؛ دکتر ­عبداللهی­ در برنامه زنده سلام خبرنگار افزود:­ امسال سی و پنجمین کنگره فیزیوتراپی است که به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و در این کنگره علاوه بر همکاران فیزیوتراپیست، متخصصان رشته‌های مختلف مثل ارتوپدی، مغز و اعصاب، طب فیزیکی، طب ورزش و سایر گروه‌های توان‌بخشی در آن حضور دارند.

وی گفت:­در قالب پنل‌های تخصصی مختلف در موضوعاتی مثل کمردرد، درد‌های شانه، درد‌های بیماری‌های مغز و اعصاب، فناوریهای جدید، در قالب پنل‌های مختلف سخنرانی‌های مختلف و میزگرد‌های مختلف در چند سالن برگزار می‌شود در محل هتل المپیک تهران از امروز به مدت سه روز برگزار می‌شود.

عبداللهی اظهار کرد: انجمن فیزیوتراپی ایران اولین انجمنی است که بین کل گروه‌های پزشکی کنگره برگزار کرده امسال ما سی و پنجمین دوره آن را شاهد هستیم.

وی اضافه کرد:­ فیزیوتراپی در هر سه سطح پیشگیری، درمان و توان‌بخشی نقش دارد و در هر کدام از اینها وظایف خاصی دارد وبا توجه به این که میانگین سنی جوامع بالا رفته، هم در کشور ما، هم در کشور‌های دیگر جوامع به سمت سالمندی دارند پیش می‌روند، شیوع درد‌ها و مشکلات اسکلتی- عضلانی، آرتروز مفاصل، کمردرد، گردن درد، بیماری‌های مغز و اعصاب، سکته‌های قلبی و مغزی افزایش پیدا می‌کند بنابراین اهمیت این گونه رشته‌ها خیلی بیشتر شده است.

وی ادامه داد:­­بسیاری از دستگاه‌های فیزیوتراپی در گذشته وارداتی بود که الان­ با همت شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری از این تجهیزات ما دارد تولید می‌شود، بنابراین هم از نظر دانش فیزیوتراپی و هم از نظر تجهیزات در منطقه که کاملاً بی‌رقیب هستیم و حتی کیفیت فیزیوتراپی ایران با بسیاری از کشور‌های اروپایی قابل رقابت است.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت:‌­ بعضی از شرکت‌های ما توانستند در کشور‌هایی به خصوص منطقه، آسیایی و حتی بعضی کشور‌های اروپایی محصولات خود را صادر کنند.

وی گفت:­ ­بسیاری از این درد‌ها و مشکلات اسکلتی و عضلانی قابل پیشگیری است. حالا بعضی از اینها جنبه ژنتیک و وراثتی دارد، ولی اغلب اینها مربوط می‌شود به سبک زندگی ما؛ زندگی‌های ساکن، ورزش نکردن، اضافه‌وزن است‏ فیزیوتراپیست‌ها می‌توانند با آموزش‌های مناسب در این خصوص، پیشگیری کنند.

وی اظهار کرد:­ تبلیغات غیرواقعی­ در­ فضای مجازی یک مشکل جدی است به‌خصوص در حوزه بهداشت و درمان. متأسفانه افراد زیادی هستند که فاقد صلاحیت هستند، اصلاً تخصص در رشته فیزیوتراپی ندارند و بیمار را دچار مشکلات عدیده‌ای می‌کنند.

وی گفت: ­فردی که از نظر درمانی نیاز به ماساژ دارد، این ماساژ به صورت تخصصی حتماً باید به دست فیزیوتراپیست انجام شود و همه روش‌های درمانی باید از­ مراکز فیزیوتراپی و به دست متخصص فیزیوتراپی با­ کارت شناسایی معتبر پیگیری شود.

source