Wp Header Logo 2848.png

دبیر علمی همایش کتاب سال حکومت اسلامی اسلامی خبر داد:

آغاز فراخوان ارسال آثار علمی به همایش کتاب سال حکومت اسلامی

حجت الاسلام عابدی نژاد با بیان اینکه کتاب سال حکومت اسلامی تلاش و بهانه‌ای برای پوشش دادن رویداد‌های پژوهشی معطوف به تبیین مبانی و مبادی نظام اسلامی است، اظهار داشت: ششمین دوره از همایش کتاب سال حکومت اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام امین رضا عابدی نژاد قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی و دبیر علمی همایش کتاب سال حکومت اسلامی صبح امروز در نشست خبری ششمین دوره کتاب سال حکومت اسلامی با بیان اینکه کتاب سال حکومت اسلامی تلاش و بهانه ای برای پوشش دادن رویدادهای پژوهشی معطوف به تبیین مبانی و مبادی نظام اسلامی است، اظهار داشت: فاصله زیادی تا تحقق شعارهای انقلاب اسلامی وجود دارد و هرچند مسیری طی شده ولی راه زیادی باقی مانده است و نیازمند پژوهش های دقیق برای باز کردن راه انقلاب اسلامی هستیم.

قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی با اشاره به اینکه نهال کتاب سال حکومت اسلامی اکنون نهالی شش ساله است، ابراز کرد: مانند سنوات گذشته این همایش در سه حوزه حقوق عامه شامل: مبانی حقوق اسلامی، حقوق بشر اسلامی، دولت اسلامی و حقوق عامه؛ فقه حکومتی شامل: رویکرد رابطه مسائل با نظام اسلامی، فلسفه مبانی و مسائل فقه حکومتی و نظامات حیات اجتماعی؛ اندیشه سیاسی شامل: تاریخ، اندیشه سیاسی، فلسفه و فقه نظام سیاسی برگزار می شود.

دبیر علمی همایش کتاب سال حکومت اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود به مراحل برگزاری کتاب سال حکومت اسلامی اشاره کرد و افزود: باید پایان نامه ها و کتاب های ارسالی به همایش از سال 1402 به بعد باشد و تا پایان آبان ماه به دبیرخانه دائمی کتاب سال حکومت اسلامی به صورت حضوری یا به این نشانی http://rcipt.ir/ ارسال شود.

حجت الاسلام عابدی نژاد اضافه کرد: بعد از آبان ماه مرحله داوری آغاز می شود و در همایش بهمن ماه از آثار برگزیده یا شایسته تقدیر تجلیل و تقدیر به عمل خواهد آمد؛ بخش ویژه همایش امسال مربوط به اعضای خبرگان رهبری است که قبلا از آیت الله اراکی، آیت الله اعرافی، آیت الله کعبی، آیت الله میرباقری تجلیل به عمل آمده است.

قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی ضمن بیان اینکه عدم توجه به مسائل حکمرانی ضربه سختی به اسلام می زند و تا کنون ضربات سختی بخاطر عدم توجه به مسئله حکمرانی متحمل شده ایم، گفت: مقاومت و اندیشه بین المللی اسلامی و توجه به عدالت اسلامی نیازمند پژوهش های پشتیبان است و اساسا رسالت مرکز پژوهش های حکومت اسلامی مربوط به امت سازی و حکومت اسلامی است.

دبیر علمی همایش کتاب سال حکومت اسلامی در ادامه سخنانش یادآور شد: هرچه محور مقاومت به هم پیوسته تر باشد و تضامن جمعی به شکل مؤکدی در حوزه های سیاسی و امنیتی خودش را نشان دهد بهره مقاومت به منطقه بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام عابدی نژاد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای تحقق عدالت و توجه به محرومین بوجود آمده است، گفت: قابل قبول نیست که ضعیف‌ترین اقشار جامعه در اعماق زمین برخوردار از امنیت نباشند و این حوادثی که برای کارگران معدن ایجاد شد تلنگری به سازمان های اداری برای توجه بیشتر به محرومین است.

وی تاکید کرد: امیدوارم در دولت اسلامی کار و کارگر آنچنان که منابع اسلامی گفته اند در مرکز توجه قرار بگیرند و شاهد بی‌مهری به جامعه کارگری نباشیم.

source