Wp Header Logo 2978.png

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از برگزاری بیش از ۹۰ برنامه متنوع و افتتاح ۱۰ طرح گردشگری با سرمایه گذاری ۴۴۳ میلیارد تومان به مناسبت روز جهانی و هفته ملی گردشگری در سطح استان خبر داد.

افتتاح چندین طرح گردشگری در گیلان
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ولی جهانی گفت: بیش از ۹۰ برنامه متنوع برای گرامیداشت این هفته در قالب افتتاحیه و کلنگ‌زنی طرح‌های گردشگری، کارگاه‌های آموزشی، تجلیل از فعالان این حوزه، تور‌ها و جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف در سطح استان برنامه‌ریزی شده است.
وی یادآور شد: از این تعداد برنامه، ۱۰ مورد مربوط به بهره‌برداری و افتتاح طرح های گردشگری در سطح استان شامل ۱۰ طرح  با حجم سرمایه‌گذاری ۴۴۳ میلیارد تومن و اشتغال ۲۰۰ نفر سع هتل سه ستاره، یک هتل چهار ستاره، دو اقامتگاه بوم‌گردی، دو واحد پذیرایی بین راهی، یک سفره‌خانه سنتی، یک مجتمع گردشگری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با اشاره به برنامه‌های شاخص هفته گردشگری سال جاری، گفت: استقبال از گردشگران خارجی و داخلی استان از مبادی ورودی فرودگاه، راه آهن، مرز‌های زمینی و. افتتاح شش فروشگاه صنایع‌دستی در شهرستان‌ها، برگزاری تور رشت‌گردی، برگزاری جشنواره بامبو در شهرستان لاهیجان، برگزاری کارگاه میزخوراک فراموش شده یا در حال فراموشی در بوم‌گردی‌های استان، از دیگر برنامه‌های این هفته است.
 برگزاری نشست تخصصی بررسی اثرات گردشگری انبوه بر فرهنگ و طبیعت گیلان، پاکسازی سایت جنگل هیرکانی گشت رودخان توسط راهنمایان گردشگری و سمن‌های داوطلب، بازدید رایگان از موزه‌های سطح استان، برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی، برگزاری همایش و نشست تخصصی گردشگری آگاهانه، آیین تجلیل از فعالین گردشگری، برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی برای اقشار مختلف مرتبط با حوزه گردشگری از مهم‌ترین برنامه‌های هفته گردشگری سال جاری است.

جهانی افزود: از دیگر برنامه‌های مهم تدارک دیده‌شده برای این هفته می‌توان به نقل‌گویی و روایت افسانه‌های گیلان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، دیدار جمعی از فعالین حوزه گردشگری با فرمانداران طی هفته گردشگری، بازدید از تأسیسات گردشگری و دیدار با فعالان گردشگری در راستای بررسی مسائل و مشکلات، عطرافشانی گلزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا در شهرستان‌های استان، اطلاع‌رسانی ویژه روز جهانی گردشگری در پایگاه‌های جهانی فاخر و روستا‌های ثبت جهانی و ملی، اجرای تور‌های گردشگری مختلف، برگزاری نمایشگاه و مسابقات نقاشی با موضوع گردشگری برای کودکان، استان اشاره کرد.

source