Wp Header Logo 2972.png

حجت الاسلام نعمانی پیشنهاد داد:

دومین دوره جایزه جهانی شهید صدر در نجف برگزار شود

حجت الاسلام والمسلمین نعمانی با تقدیر از ابتکار برگزاری جایزه جهانی شهید صدر، گفت: برگزرای این رویداد بسیار درست و به جا بود و امیدواریم دومین دوره جایزه جهانی شهید صدر با همکاری ایران و عراق در حوزه علمیه نجف برگزار شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد سعید نعمانی از شاگردان حلقه اصلی شهید آیت الله محمدباقر صدر با حضور در محل دبیرخانه جایزه جهانی شهید صدر با حجت الاسلام یحیی جهانگیری دبیر جایزه جهانی شهید صدر دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام دکتر یحیی جهانگیری، دبیر جایزه جهانی شهید صدر با ارائه گزارشی از استقبال بالای محققان و اندیشمندان حوزوی از این جایزه خبر داد.

وی گفت: جایزه‌ شهید صدر به دنبال تهییج و ترغیب حوزه‌های علمیه برای نظریه‌پردازی در مقیاس جهانی است. اگر جایزه شهید صدر به این برسد آن وقت نظریه‌پردازان ما در مقیاس جهانی مسئله‌ها را حل و ارائه خواهند داد.

دبیر جایزه جهانی شهید صدر افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مثابه قرارگاه دیپلماسی علمی – فرهنگی انقلاب اسلامی، بر اساس رسالت اسلامی و انقلابی بر آن است که در قالب جایزه شهید صدر(ره)، اندیشه‌های ناب مرتبط با علوم اسلامی – انسانی را در عرصه بین الملل معرفی نماید.

وی تغییر رویکرد حوزه علمیه به جهان غرب از رویکرد تبلیغی در قالب اعزام مبلغ به رویکرد حضور دانشی در سطح جهان را مهمترین فلسفه برگزاری جایزه شهید صدر دانست و از رهنمودهای آیت الله اراکی در این دیدار تشکر کرد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین نعمانی با اشاره به شخصیت شهید صدر به عنوان یکی از نزدیکان و مقلد ایشان گفت: بهترین و ارزشمندترین لحظات زندگی خود را مدیون این شهید هستم. این شهید بزرگوار دنیایی از علم، معرفت، اخلاق و سلوک بود. و زندگی بسیار ساده ای داشت به طوری که وقتی یکی از دانشمندان مصری برای بیان سوال هایی درباره کتاب اقتصادنا شهید صدر به منزل او مراجعه کرد، باور نمی کرد که صاحب کتاب به این مهمی در چنین خانه محقر و ساده ای زندگی می کند.

فعال فرهنگی عراقی با بیان اینکه برخی تصور می کردند اسلام تنها نماز، روزه و حج است گفت: زمانی که کتاب اقتصادنا توسط آیت الله صدر تالیف شد، بسیاری از مردم و حتی اندیشمندان غربی نسبت به آموزه های اسلام شناخت بیشتری پیدا کردند. شهید صدر به جای اینکه کتابخانه اش را از کتاب پر کند، کتابخوان جدی و ژرف اندیشی بود و به معنای واقعی کلمه یک فرد مبتکر، خلاق و منحصر به فرد بود.

حجت الاسلام والمسلمین نعمانی در پایان با تقدیر از ابتکار برگزاری جایزه جهانی شهید صدر، گفت: برگزرای این رویداد بسیار درست و به جا بود و امیدواریم این رویداد موجب شود تا اندیشمندان و عالمان حوزه علمیه نجف توجه جدی به آثار شهید صدر داشته باشند و بنده پیشنهاد می کنم دومین دوره جایزه جهانی شهید صدر با همکاری ایران و عراق در حوزه علمیه نجف برگزار شود.

source