Wp Header Logo 3030.png

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، عصر دیروز مراسم رونمایی از کتاب «جهانگیر: یادنامه استاد جهانگیر خسروشاهی»، نویسنده و فعال حوزه ادبیات انقلاب اسلامی در سالن جلسات کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد.

 

در این مراسم اصغر بختیاری، از مستندسازان و اعضای اولیه گروه روایت فتح در سخنانی گفت: جهانگیر خسروشاهی اهل مراقبه و محاسبه و رعایت حق‌الله و حق‌الناس بود. او برای من مثل برادر بود و من به او لقب خسروی خوبان داده بودم. هفته‌ای یک‌مرتبه به روایت فتح می‌آمد و مشاوره فیلم می‌داد. او واقعاً اهل مراقبه بود.

 

در ادامه، نصرت‌الله محمودزاده، مستندساز، با اهدای لوح‌تقدیری به خانواده جهانگیر خسروشاهی از زحمات او قدردانی کرد و یادش را گرامی داشت.

 

سپس فرزندان مرحوم استاد خسروشاهی با سخنانی، یاد پدر را گرامی داشتند و از دست‌اندرکاران و استادان حاضر در مراسم تشکر کردند. 

 

دختر جهانگیر خسروشاهی در همین راستا اظهارداشت: ایشان علاوه بر اینکه پدر بود استاد هم بود و ما از ایشان تلمذ می‌کردیم. ایشان به زبان عربی و عرفان اسلامی تسلط داشت و فصوص‌الحکم ابن‌عربی و آثار امام‌ خمینی(ره) را به‌خوبی می‌شناخت. او مثل آب جاری و مثل چشمه زلال بود.

 

محمدجواد خسروشاهی هم طی سخنانی گفت: پدر برای ما در زندگی تجسمی از دین بود که ما رفتارمان را با ایشان تنظیم می‌کردیم. رفتار و کردار و و تواضع ایشان نمود اسلام بود. ایشان خودشان را همواره متهم می‌کرد و نسبت به بقیه حسن‌ظن داشت. پدر نوشته‌هایش را زندگی می‌کرد و هنر را ضمیمه خود می‌دانست.

 

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در سخنان کوتاهی ضمن قدردانی از ناشران، خانواده، همکاران و دوستان استاد جهانگیر خسروشاهی، تصریح کرد: خداوند می‌فرماید اگر قدردان نعماتی که دادیم نباشید، به عذاب مبتلا می‌شوید. ما قدر بزرگانمان را می‌دانیم و وقتی هستند باید قدرشان را بدانیم و این روند را ادامه خواهیم داد و امیدوارم روح مرحوم خسروشاهی از این جلسه که نامی از سیدالشهداء علیه‌السلام و انقلاب برده شد، بهره‌مند شده باشد.

 

در پایان مراسم، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از خانواده مرحوم استاد جهانگیر خسروشاهی تقدیر کرد و با حضور حاضرین در جلسه، از کتاب جهانگیر رونمایی شد.

انتهای پیام

source