Wp Header Logo 119.png

به گزارش ایکنا، مستند «سها» کاری از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ است که به داستان دختر معلولی اهل فلسطین اختصاص دارد اما معلولیت و مشکلات مالی نتوانسته مانع جنگیدن او برای ادامه زندگی شود. وی با وجود معلولیتی که دارد در عرصه ورزش موفق است.

در این گزارش آمده در این مستند روایتی  از ویرانی‌ها و درد و رنج مردم غزه بیان شده و  در بخش دیگری از مستند، موضوع کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در غزه مطرح می‌شود. پزشکان در این کار از مشکلات ناشی از  کمبود دارو و تجهیزات به دلیل درحصر بودن غزه صحبت می‌کنند. 

شخصیت اصلی این مستند «سها» دختری معلول و دارای مشکلات جسمی فراوان درچشم، معده و سینه خود است. او از مشکلات جسمی خود گفته و اینکه حصر غزه چه مشکلاتی در درمان بیماری‌هایش ایجاد کرده و چه موانعی سر راه او و خانواده‌اش قرار داده است. سها در رشته دو امدادی فعالیت داشته و عضو تیم ملی است و زمانی نیز به تونس رفته و آنجا بازی کرده و قهرمان شده اما حصر غزه دیگر اجازه چنین چیزی نمی‌دهد. وی سپس به بسکتبال روی آورد و علی‌رغم سختی‌ها یکی از بهترین‌های این رشته است. این مستند امروز سه شنبه ساعت ۱۲.۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو‌ فرهنگ پخش می‌شود.

 

اختصاص دو برنامه در رادیو فرهنگ به امام موسی صدر

شبکه رادیویی فرهنگ سه‌شنبه ۱۰ مهر دو برنامه را به امام موسی صدر اختصاص داده است. برنامه «مستند فرهنگ» که ساعت ۲۲ از گروه تولید و تامین این شبکه رادیویی پخش می‌شود روایتی مستند از سیره و منش امام موسی صدر و بررسی ابعاد شخصیتی وی است.
در اين مستند به نقش امام موسی صدر در کمک به مردم فقیر جنوب لبنان و حل بسیاری  از معضلات اجتماعی در جنوب لبنان همچنین تلاش‌های ۱۹ ساله او برای ایجاد وحدت در جامعه چندپاره لبنان به عنوان رهبر شیعیان لبنان اشاره می‌شود. 

همچنین ساعت ۲۲:۳۰ نمایش رادیویی «شرح صدر» با نگاهی به چگونگی دعوت امام موسی صدر به لبنان، فعالیت‌های فرهنگی، نظامی، سیاسی و مذهبی و شخصیت مهم و اثرگذار وی از كودكی تا ربوده شدن پخش می‌شود. در این نمایش رادیویی همچنین نحوه تشكیل مجلس اعلای شیعی لبنان وسایر فعالیت های اجتماعی امام موسی صدر روایت می‌شود.

انتهای پیام

source