Wp Header Logo 235.png

در شش ماه نخست سال جاری؛

با اسکان بیش از هشت هزار نفر گردشگر عراقی، اقامت گردشگران عراقی در مراکز اقامتی رسمی استان ایلام ۶۰ درصد افزایش داشته است.

اسکان گردشگران عراقی در مراکز اقامتی ایلام ۶۰ درصد افزایش یافت

به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: آمار رشد مقایسه‌ای اقامت گردشگران در مراکز اقامتی رسمی استان شش ماهه اول سال نسبت به شش ماه اول سال گذشته ۶۰درصد افزایش داشته و ورودی گردشگران عراقی در شش ماهه نخست سال نزدیک به ۸۰۷۲ نفر نفر بوده که این تعداد در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشته‌اند.

 

فرزاد شریفی افزود: همچنین در شش ماهه نخست سال تعداد ۳۲ تور گردشگری در قالب تور‌های گردشگری سلامت، تفریحی و سیاحتی و … از کشور عراق به استان ایلام سفر کرده که مجموعاً ۸۸۲ نفر از این گردشگران در مراکز اقامتی تحت نظر اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اسکان داشته و از یک تا هفت روز نیز در استان ایلام نیز ماندگاری داشته‌اند.

 

او تصریح کرد: در ایام نوروز و تعطیلات تابستان شاهد بیشترین حضور گردشگران و اقامت آنان در مراکز اقامتی استان هستیم.

 

شریفی اظهار کرد: روند رو به رشدی در احداث واحد‌های اقامتی و مجمتع‌های گردشگری وجود دارد تا بتوانیم با ماندگاری مسافر ضمن ایجاد اشتغال توسعه اقتصادی و صنعت گردشگری را فراهم سازیم.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: ایجاد فضای مناسب و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان در راستای افزایش گردشگران ورودی به استان از اولویت‌های مهم این اداره کل است.

 

او با بیان اینکه ارتقای سطح کمی خدمات با هدف افزایش ماندگاری مسافران بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است، گفت: تنوع اقلیمی ایلام، لباس‌های زیبا و سنتی، جاذبه‌های تفریحی، گردشگری و تاریخی، فرهنگ غنی مهمان‌نوازی، آیین‌ها، همچنین سبک‌های متنوع زندگی در اقلیم‌های متفاوت این استان زمینه‌ای برای افزایش آمار گردشگران فراهم کرده است.

source