Wp Header Logo 409.png

آینده‌نگری برای نسل آینده که در جایگاه خانواده، همسر، پدر یا مادر قرار می‌گیرند و در پیشبرد توسعه یک جامعه نقش زیربنایی دارد، یک ضرورت است.

بیش از بیست درصد جمعیت ایران، کودکان و نوجوانان هستند که تغذیه فکری‌شان از طریق محیط آموزش رسمی و یا بستر خانواده که ابزارشان بیشتر فضای بصری است تأمین می‌شود. در حال حاضر هم سریع‌ترین وسیله سرگرمی و نشاط برای این جمعیت جوان و نوپا، فیلم و سریال بخصوص در قالب داستانی، انیمیشن آن‌هم در ژانر کمدی و طنز است، با این اوصاف، می‌طلبد با درایت، تدبیر و استفاده بهینه از تکنولوژی، برای تربیت و آموزش این جمعیت پرقدرت آینده، یک اتحاد ملی ایجاد شود. همدلی و همیاری، لازمه ارگان‌ها و نهادهایی است که داعیه آموزش و تربیت نسل آینده بر اساس آرمان‌گرایی و فرهنگ و هویت ملی ایران اسلامی را دارند. “سینمای کودک و نوجوان” یا به مفهوم عمیق‌تر “تولید فیلم برای کودک و نوجوان از سال‌های دور دغدغه صاحب‌نظران و هنرمندان و متولیان بوده و در این مسیر تلاش‌های چشمگیری انجام شده است؛ اما واقعیت این است، سال‌هاست زنگ خطر به صدا درآمده و آنچه که شایسته این نسل و اهداف متعالی است برآورده نشده و آسیب‌شناسی این راه یک ضرورت است. فلسفه وجودی برپایی جشنواره‌ها در جهان بسترسازی برای رونق یک تفکر. اندیشه و روش است، محل تجمع و گردهمایی همه دلسوزان عرصه کودک و نوجوان است تا با بحث و گفتگو و گشایش راهکارهای مناسب رونق بیشتری را در این عرصه شاهد باشیم. وظیفه همگان بخصوص متولیان و برنامه‌ریزان حاکمیتی است که با حمایت و پشتیبانی از فیلمسازان، فراهم‌آوردن امکانات مدرن و جذب سرمایه‌گذاران خصوصی و دولتی و بخصوص رونق بخشیدن به شبکه‌های مختلف و متنوع پخش فیلم از جمله سکوهای نمایشی اینترنتی که پاک و منزه هستند درخشش دیگری به این جریان تأثیرگذار بدهند و با تولید فیلم‌های نوین، نسل پیوند خورده با تکنولوژی مدرن را سیراب نمایند.

در کنار برگزاری جشنواره، گردهمایی متناوب فیلمسازان و کارشناسان کودک و جوان در طی سال، آگاه‌سازی مسئولین تربیتی و آموزشی در استفاده مطلوب‌تر از قدرت برتر فیلم، حذف روش‌های غلط و ناکارآمد در سیستم نظارت و مصوبات اولیه، افزایش مطلوب تعرفه فیلمنامهٔ مختص این گروه، تشویق و اطمینان سرمایه‌گذار اقتصادی مبنی بر آسودگی خاطر بازگشت سرمایه و سوددهی، حضور در بازارهای جهانی و ارائه ایده‌های نوین فیلمسازان ایرانی و پخش و فروش آثارشان در شبکه‌های تلویزیون جهان، احیا و احداث سالن‌های مختص کودک و نوجوانان، ارائه بلیط‌های رایگان به والدین از جمله نکات حائز اهمیت است که بی‌توجهی به آن و عدم طراحی استراتژی صحیح زمینه نابودی و یا انحراف هویت کودک و نوجوان ایرانی را فراهم می‌سازد.

۵۷۵۷

source