Wp Header Logo 662.png

حجت الاسلام پیشاهنگ:

جریان مقاومت امتداد جنگ با پیروان یهودیان نژاد پرست است

مدرس سواد رسانه‌ای مسئله زیربنایی جریان مقاومت را جنگ یهود نژادی و پیروان سامری با انبیاء الهی دانست و اظهار داشت: نشان دادن این تقابل مفهوم سینمای مقاومت شکل را می دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،حجت الاسلام محمدحسین پیشاهنگ مدرس سواد رسانه‌ای و فعال رسانه‌ای در نشست نقد و بررسی «سینمای مقاومت» از سلسله نشست های سینما «سینمارسا» ضمن بیان اینکه مسئله زیربنایی مقاومت جنگ یهود نژادی و پیروان سامری با انبیاء الهی است، اظهار داشت: جریان مقاومت امتداد جنگ بین پیروان انبیاء و پیروان سامری است و اگر این مفاهیم در فیلم ها تبیین شود سینمای مقاومت شکل می گیرد.

این مدرس سواد رسانه‌ای و فعال رسانه‌ای با اشاره به اینکه در مورد سینمای مقاومت مشکل ساختاری وجود دارد، گفت: در برنامه ریزی های فرهنگی برای سینمای مقاومت زمان و بودجه مناسب وجود ندارد، برای بهبود کارهای فرهنگی تربیت نیرو لازم است تا تولید آثار مهم فرهنگی در حوزه سینمای مقاومت انجام گیرد.

حجت الاسلام پیشاهنگ با اشاره به اینکه برخی فیلم های پرفروش هالیودی به تعداد زیادی ساخته شده، ابراز کرد: در عرصه سینما باید فیلم های متعددی در یک موضوع ساخته شود تا فیلم خوبی ساخته شود؛ اگر برنامه ریزان و سرمایه گذاران در موقع مناسب تصمیم مناسب برای ساخت فیلم بگیرند بر روند ساخت فیلم های مناسب تاثیرگذار است.

وی با اشاره به فیلم هایی مانند منطقه پرواز ممنوع که در ژانر کودک ساخته شده و فرهنگ مقاومت را ترویج می کند، گفت: اینگونه فیلم ها فرهنگ مقاومت را آموزش می دهند و باید از ساخت اینگونه فیلم ها حمایت کرد تا فرهنگ مقاومت ترویج شود.

source