Wp Header Logo 1203.png

مجموعه طنز چارپایه تازه‌ترین مجموعه طنز شبکه سه سیما است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای حامد خانی تهیه کننده این مجموعه با حضور در استودیو شبکه خبر درباره نو آوری این مجموعه گفت: برنامه چارپایه یک برنامه رئالیتی شو و برنامه متفاوتی است که در سازمان صدا و سیما تولید و پخش می‌شود، به واسطه حضور عزیزانی که به عنوان بازیگر مشهور هستند ما اسم برنامه را «چارپایه» گذاشتیم، چون چهار تا بازیگر پایه هستند­که بر اساس اتفاقات و موقعیت‌هایی که در برنامه اتفاق می‌افتد قرار است که لحظات شاد و مفرحی را برای مخاطبان عزیز ایجاد کنند.

وی ادامه داد: برنامه هم ۶۰ قسمت قرار است تولید شود و هر قسمت آن ۴۰ دقیقه است و موضوعاتی را بررسی می‌کنیم که موضوعات خانوادگی در قالب طنز هست و در قالب نمایش و یک سری بازی‌ها و چالش داریم که سعی کردیم بازی‌هایی باشد که بتوانند خیلی راحت هموطنان در منزل آنها را انجام دهند. ­ ­

خانی در خصوص طراحی چالش‌ها و نوشتن شوخی‌ها هم گفت: با توجه به نگرش­ دکتر فروغی مدیر شبکه سه و اعتمادی که دکتر فروغی به جوانان دارند، این برنامه در واقع قرار است توسط یک سری از دوستان دهه ۷۰ اداره ­شود و این مدل برنامه به این شکل تولید می‌شود و با توجه به چهار قسمتی که پخش شده است بازخورد‌های خوبی گرفتیم و­ امیدواریم که برنامه روز به روز بهتر شود.

تهیه کننده چارپایه در باره چالش‌هایی که مخاطب در هر قسمت برنامه با آن روبرو می‌شود، گفت: یک سری از موقعیت‌ها در قالب نمایش تعریف می‌شود و آن­ موقعیت‌هایی است که در زندگی‌های روزمره ممکن است به وجود بیاید و دغدغه مردم باشد، آنها را دوستان بر اساس آن داستان‌ها یک موقعیتی را ایجاد می‌کنند و بازیگران آن را بازی می‌کنند و سعی کردیم تا حدی بتوانیم به آن مشکلاتی که در خانواده‌ها است در قالب طنز بپردازیم و یک راهکار‌هایی هم برای آن ارائه دهیم.

وی درباره تمرین و مستند بودن آنچه که جلوی دوربین اتفاق می‌افتد گفت: این برنامه تا بخش زیادی واقعی و رئال است و تمرینی ندارند و ما صرفا در آیتم‌های نمایشی یک دور خوانی داریم­ که بر اساس متنی که نوشته شده یک دور تمرین می‌کنند و سپس جلوی دوربین می‌روند و بخشی بر اساس متن و بخشی هم بر اساس بداهه کار جلو می‌رود.

خانی در ادامه گفت: پیش تولید این برنامه حدودا سه ماهی است که شروع شده از زمان پیش تولید تا تولید برنامه ما تقریبا تمام گزینه‌ها و با دوستانی که در حوزه طنز فعالیت داشتند صحبت کردیم و مذاکره کردیم و در نهایت به این چهار بازیگر طنز رسیدیم وقرار است که با سایر بازیگرانی هم که قبلا صحبت کردیم به عنوان میهمان دعوت کنیم که به برنامه بیایند که همین­ به جذابیت برنامه اضافه می‌کند.

وی در خصوص حضور نداشتن بازیگر زن از بین این چهار بازیگر هم گفت: در بخش ابتدایی برنامه بر اساس این دوستان (۴ بازیگر طنز) کار نوشته شده و­ جلو رفته اگر قرار باشد که فصل بعدی هم داشته باشد ما می‌توانیم به بازیگران خانم هم فکر کنیم.

تهیه کننده چارپایه درباره تغییرات کار گفت: ما همچنان در حال ضبط هستیم و اتفاقاتی که قرار است در ادامه بیفتدیک سری موقعیت‌ها هست که به واسطه دوستان قرار است انجام شود و چالش‌های مختلف، چالش‌هایی که قرار است دوستان با آن مواجه شوند و یا­ بازی‌هایی که قرار است به واسطه دور هم جمع شدنشان داشته باشیم، این خودش برای هر قسمت متفاوت است و می‌تواند یک جذابیت دو چندانی را در ادامه به کار بدهد.

وی افزود: این کار یک کار نو و جدیدی است و تقریبا مشابهی از آن را نداشتیم و حاصل نگرش و تفکر دوستان است و امیدواریم با گذشت زمان این برنامه روز به روز بهتر شود که به زمان نیاز دارد.

خانی ادامه داد: من فکر می‌کنیم بزرگ‌ترین دشواری این برنامه هماهنگی این بازیگران طنز است که به واسطه شرایطی که فراهم شده همه دوستان سخت مشغول کار هستند و هماهنگی این دوستان برای روز‌های ضبط بزرگترین چالش ما است. (هر چهار بازیگر را برای ضبط در کنار هم جمع کردن سخت است)

وی در پایان گفت: بازخورد‌های برنامه با توجه به این که این برنامه یک برنامه نو و جدیدی هست و تا به الان فقط چند قسمت از آن پخش شده بازخورد‌ها خوب بوده ولی امیدواریم در ادامه بهتر هم باشیم. ­

source