Wp Header Logo 1681.png

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرگان از ثبت شش جشنواره این شهرستان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور خبر داد.

ثبت ۶ جشنواره گرگان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رضا غیاثی‌زاده در خصوص ثبت رویداد‌های گردشگری این شهرستان، گفت: در دو سال اخیر تعداد شش جشنواره گرگان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور ثبت شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرگان افزود: این جشنواره‌ها در راستای استفاده و معرفی پتانسیل‌های متعدد گرگان در بخش‌های مختلف به سراسر مردم ایران و گردشگران سراسر جهان بعد از بین‌المللی شدن آن و به‌منظور رونق صنعت گردشگری در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور به ثبت رسید.

او گفت: ثبت این جشنواره‌ها در تقویم رویداد‌های کشور به معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری منطقه کمک می‌کند.

غیاثی‌زاده بیان کرد: برگزاری این رویداد‌ها در شهرستان گرگان فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگ بومی، توانمند کردن جوامع محلی، افزایش مشارکت مردم، نشاط‌آفرینی و درنهایت توسعه گردشگری است.

او یادآور شد: جشنواره پاییز هزار رنگ، جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین، جشنواره تمشک، جشنواره گلاب‌گیری، جشنواره ابریشم به شماره ثبت ۲۰۳۲۳۸۶۳ و جشنواره پنبه به شماره ثبت ۲۰۳۲۳۸۶۰ در شهریورماه ۱۴۰۳ در این تقویم ملی به ثبت رسیدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرگان با تأکید بر این‌که در شهرستان گرگان در صدد آن هستیم که بتوانیم با استفاده از ظرفیت های موجود این شهرستان را به‌عنوان سرزمین رویداد‌ها و جشنواره‌ها معرفی کنیم، تصریح کرد: تلاش ما بر این است که با برگزاری رویداد‌های گوناگون و مرتبط با شهرستان گرگان گامی مؤثر در راستای اعتلای گردشگری شهرستان گرگان و استان گلستان برداریم.

source