Wp Header Logo 1896.png

متخصصان یک شرکت دانش بنیان برای نخستین بار در ایران توانستند با تولید مکمل غذایی امگا ۳ با فناوری «انتریک کوتد» و مقاوم سازی سافت ژل به اسید معده و جذب آن در روده، به اثربخشی بیشتر محصول کمک و از عوارض ناشی از جذب این مکمل در معده جلوگیری کنند.

تولید امگا ۳ با اثر بخشی بیشتر و بدون عوارض گوارشی ایران ساخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان که از اعضای منطقه بین المللی نوآوری ایران (پارک فناوری پردیس) است گفت: یکی از مکمل‌هایی که در سبد دارویی عمومیِ بسیاری از افراد قرار دارد، محصول امگا ۳ (Omega۳) است که دانش بنیان های ما توانستند  با استفاده از فناوری «انتریک کوتد»  این مکمل را بهینه کنند.

سامان پورضیاء افزود: برای نخستین بار در ایران، فناوری انتریک کردن کپسول های ژلاتینی نرم (انتریک یا روکش روده ای) در این محصول به کار برده شده است که ضمن محافظت ماده موثره از محیط اسیدی معده، بو و حس بد پس از مصرف روغن ماهی نیز به واسطه باز شدن محصول در روده از بین رفته است.

وی گفت: سافت‌ژل‌های اسمارت امگا در برابر شرایط اسیدی معده مقاوم بوده و محتویات خود را در روده آزاد می‌کند. از این رو بازگشت بوی بد ناشی از روغن ماهی و استشمام آن توسط مصرف‌کننده صورت نخواهد گرفت. از سویی معده هم تحت تاثیر مستقیم روغن ماهی قرار نخواهد گرفت؛ بنابراین تحریک معده و به تبع آن ریفلاکس ( بازگشت اسید معده به مری )  احتمالی هم حذف شده است.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: با توجه به آزادسازی امگا ۳ در محل اصلی جذب آن ، یعنی روده باریک و جلوگیری از تخریب آن توسط اسید معده، علی‌القاعده سطح بیشتری از اسید‌های چرب حاوی امگا- ۳ جذب خواهد شد. 

پورضیاء همچنین گفت: مقاوم‌سازی سافت‌ژل‌ها به اسید معده، فرآیندی بسیار پیچیده است که در زمان آغاز این طرح، فناوری تولید آن تنها در اختیار کشور‌های اروپایی و آمریکا بود. در محصول تولیدی شرکت دانش بنیان ما مقاوم سازی سافت‌ژل‌های اسمارت امگا بدون فرآیند روکش‌دهی و در ترکیب خود کپسول‌ها ایجاد شده است که علاوه بر کاهش هزینه و زمان تولید آن، ظاهر مناسب‌تر و کارایی بالاتری در مقاومت به اسید معده خواهند داشت.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: اسمارت امگا برای نخستین بار به این شیوه در کشور تولید شده و فرایند تحقیق و توسعه آن با هزینه‌ای بیش از  ۱۵ میلیارد ریال، در خود شرکت انجام شده است. این محصول بعد از موفقیت در مقیاس آزمایشگاهی، در مقیاس صنعتی نیز تولید شده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.
پورضیاء گفت: کمک به سلامت قلب و عروق و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، کمک به رشد سلول‌های مغزی جنین در دوران بارداری مادر، کاهش علائم افسردگی و اضطراب، بهبود کیفیت خواب، کمک به سلامت پوست و مو، کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی در زنان، کمک به درمان کمبود توجه و تمرکز از جمله کابرد‌های این محصول است.
وی از ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار جعبه از اسمارت امگا در این شرکت دانش بنیان خبر داد و افزود: فناوری استفاده شده در این محصول، قابلیت تعمیم به محصولات دیگر را هم دارد و با به کارگیری این فناوری ، می‌توان تا ۲.۵ میلیون دلار از خروج ارز جلوگیری کرد.
پورضیاء گفت: یکی از تجزیه تحلیل های (آنالیز‌) اولیه سازمان غذا و دارو برای صدور پروانه محصول، یکسانی اثربخشی محصول با نمونه‌های نشان های (برند) خارجی بر اساس آزمایش های (تست‌) فارماکوپه آمریکا و اروپا است که «اسمارت امگا» همه مراحل را با موفقیت کسب کرده است. از سویی نمونه‌های خارجی این محصول بیش از ۳ برابر این محصول داخلی  قیمت دارند.

 

source