Wp Header Logo 1880.png

با مشارکت شهروندان دارای معلولیت؛

مرحله استانی جشنواره و مسابقه طعم امید با شرکت ۱۶ نفر از افراد دارای معلولیت در خرم‌آباد برگزار شد.

برگزاری مرحله استانی جشنواره و مسابقه طعم امید در خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در حاشیه جشنواره طعم امید با بیان اینکه گردشگری یک فعالیت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است و همه افراد سالم، کم‌توان و معلول در این حوزه از حقوق برابری برخوردار هستند، گفت: وزارت میراث‌فرهنگی با همکاری سازمان بهزیستی اقدام به برگزاری جشنواره و مسابقه طبخ غذا با شرکت افراد دارای معلولیت استان با عنوان طعم امید کرد.

 عطا حسن‌پور با اشاره به اینکه جشنواره طعم امید ویژه افراد تاثیرگذار دارای معلولیت در ۵ منطقه کشور در حال برگزاری است، اضافه کرد: این مسابقه با هدف فراهم کردن زمینه اشتغال برای همه معلولان جسمی و حرکتی و بهره‌گیری از توان آنها در سطح جامعه برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: افراد دارای معلولیت شرکت‌کننده در جشنواره در سه گروه، افراد دارای معلولیت نابینایی افراد دارای معلولیت سندروم دان و افرادی که دارای معلولیت جسمی حرکتی هستند که در زمینه پخت غذا‌های بومی محلی، جا افتادن و تزئینات غذا با هم رقابت کردند که در پایان با داوری غذا‌های طبخ شده توسط داوران، افراد برتر انتخاب و از آنها قدردانی شد.

حسن‌پور ادامه داد: برگزیدگان ابن جشنواره به مرحله منطقه‌ای که با حضور، استان‌های ایلام، لرستان، کردستان و همدان در پنجم آبان ماه امسال به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود، راه پیدا کردند.

source