Wp Header Logo 1804.png

وداع متفاوت با امین الله رشیدی؛ پیکری که تشییع نمی شود!

به گزارش سرویس فرهنگی تابناک، بی مهری این پاییز انگار تمامی ندارد. این خزان، این بار، مهر نداشت. بعد از حوادث عجیب و غریب این روزها، نوبت به درگذشت هنرمند بزرگ کشورمان در آستانه صد سالگی رسید. امین الله رشیدی ” ، از خوانندگان پیشکسوت موسیقی ایرانی که طی سال‌ های اخیر فعالیت‌ های متعددی را در عرصه موسیقی ایرانی انجام داد ، روز جمعه ( ۲۰ مهر ماه ) در ۹۹ سالگی دار فانی را وداع گفت .

 

” افسانه رشیدی ” ، فرزند این هنرمند پیشکسوت موسیقی ایرانی ، ضمن تأیید خبر درگذشت پدرش اعلام کرد که بر اساس تصمیماتی که گرفته شده قرار است پیکر این هنرمند ارزنده موسیقی ایرانی برای تحقیقات به دانشگاه علوم پزشکی اهدا شود . در همین راستا مراسم تشییعی برای وی برگزار نخواهد شد .

وداع متفاوت با امین الله رشیدی؛ پیکری که تشییع نمی شود!

 

زنده یاد ” امین‌ الله رشیدی ” متولد ۱۳۰۴ بود . او آهنگسازی و خوانندگی در رادیو ” ایران ” را از سال ۱۳۲۷ آغاز کرد و در مدت فعالیت مستمرش در حوزه موسیقی بیش از ۱۲۰ آهنگ ساخت . « جان جهان » ، « افسانه » ، « گل‌ افشان » ، « جلوه عشق » و « اشک سپیده » از جمله آثار مشهور این هنرمند هستند .

اهدای پیکر این هنرمند بزرگ برای تحقیقات دانشگاهی اتفاقی ارزشمندی است و نشان می دهد که پیکره هنر همیشه زنده است و زندگی می بخشد.

تابناک یاد این استاد فقید را گرامی می دارد.

source