Wp Header Logo 1957.png

سعید الهی، تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه فیلمی که قرار است تصویرگر زندگی شهید سنوار باشد باید از تحقیقات کاملی سود برد، گفت: یحیی سنوار یکی از سرداران جبهه مقاومت است که هر بخش از زندگی وی جذابیت بسیار بالایی برای تبدیل شدن به یک اثر سینمایی را دارا است اما کاری که در این رابطه خلق می‌شود باید از بالاترین کیفیت بهره برده تا معنا قربانی نشود.

وی افزود: با توجه به توضیح فوق، گروه تحقیقاتی شکل خواهد گرفت تا پیرامون این شهید مطالعات کافی را انجام دهد. در این رابطه نیز تعجیلی نخواهیم داشت چون با توجه به اینکه دسترسی به غزه سخت است و باید با خانواده و دوستان یحیی سنوار گفت‌وگو شود باید با حوصله و دقت نظر کار را پیش برد. 

این تهیه‌کننده ادامه داد: بعد از تحقیقات کاملی که درباره این شهید انجام خواهد شد، نگارش فیلمنامه آغاز می‌شود و در ادامه با فراهم شدن شرایط ساخت، فیلم جلوی دوربین خواهد رفت. فیلمبرداری این کار طبق برآوردهایی که انجام شده در سال آینده رخ خواهد داد.

الهی با بیان اینکه شهید سنوار، نمادی از مقاومت است، گفت: شهدایی چون شهید سنوار را باید نماد و اسطوره مقاومت و جهاد دانست. او تمام عمر خود را صرف مبارزه با صهیونیست‌ها کرد و سال‌ها در اسارت رژیم غاصب اسرائیل بود. تمام لایه‌های زندگی این شهید قابلیت تبدیل شدن به یک اثر سینمایی را داراست و حتی می‌توان یک سریال پیرامون ایشان ساخت.

تهیه کننده فیلم سیمرغ گرفته قوی‌دل تاکید کرد: فیلمی که درباره شهید سنوار ساخته خواهد شد احتمالا یک کار مشارکتی با یکی از کشورهای عربی خواهد بود چون ظرفیت‌هایی زندگی این شهید چنین امری را طلب می‌کند. به واسطه ساخت پرتره زندگی این شهید به اتفاقات که در طول مبارزاتی شهید سنوار رخ داده نیز پرداخته می‌شود.

الهی با بیان اینکه فیلمی که درباره شهید سنوار ساخته خواهد شد باید در شان وی باشد، گفت: ساخت فیلم ضعیف نه‌تنها خدمتی به مقاومت نیست بلکه آسیب به حساب می‌آید. برای همین تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با بالاترین کیفیت در این رابطه قدم برداریم.

فیلم سینمایی «میرو» به تهیه‌کنندگی سعید الهی طی روزهای اخیر جایزه و پروانه طلایی تعلیم و تربیت را از جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان دریافت کرد. ضمن اینکه سال گذشته نیز سیمرغ بلورین بهترین مستند جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به مستند بلند «قوی دل» متعلق به وی تعلق گرفت.

انتهای پیام

source