Wp Header Logo 2299.png

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، رویداد رسانه‌ای بانوان طنین مقاومت با حضور سخنرانان مطرح و بین‌المللی از لبنان، فلسطین، پاکستان و جامعه‌المصطفی (ص) امروز (دوشنبه ۳۰ مهر) در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد.

پیش از ورود، دسته‌هایی از پرچم‌های فلسطین، حزب‌الله لبنان و تصویر شهید سید حسن نصرالله زینت‌بخش مکان این رویداد شده بودند.

اگر بازیگر اصلی نباشیم، بازی را باخته‌ایم

این مراسم ابتدا با سخنرانی «مسعود بصیری» مسئول بسیج رسانه سپاه تهران بزرگ آغاز شد و پس از آن یک گروه سرود دختران نوجوان به اجرای سرود در حوزه مقاومت اسلامی پرداختند.

اگر بازیگر اصلی نباشیم، بازی را باخته‌ایم

دشمن می‌خواهد محور مقاومت از هم بپاشد

پس از آن «زینب شریعتمدار» مدیر مؤسسه حامیان مقاومت اسلامی در این رویداد رسانه‌ای اظهار داشت: رسانه‌های انقلابی باید نگاه هم‌افزا نسبت به هم داشته باشند. در شرایط فعلی اگر بازیگر اصلی نباشیم، باخته‌ایم. اگر بچه‌های رسانه‌ای غزه نبودند، امروز دنیا بیدار نشده بود. اینهمه سال تلاش کردیم تا دنیا را بیدار کنیم، اما بچه‌های مقاومت فلسطین در این یک سال، کاری کردند که یهودیان ساکن آمریکا را هم بیدار کرد. 

اگر بازیگر اصلی نباشیم، بازی را باخته‌ایم

وی گفت: همراهی و پیشرانی بانوان در عرصه خبری جبهه مقاومت مهم است. اگر بانوانِ کنش‌گر این عرصه نباشند، ما بخش مهمی از جبهه مقاومت را از دست می‌دهیم. بخش نظامی جنگ را همه بازتاب می‌دهند، اما بخش پشت جبهه مقاومت در دست زنان است و اگر برخی روایات غلط از سوریه، لبنان و فلسطین منتشر می‌شود، به این دلیل است که زنان رسانه‌ای در میان مردم لبنان، سوریه و محور مقاومت حضور ندارند.

مدیر مؤسسه حامیان مقاومت اسلامی افزود: کسانی که در لبنان هستند و آنجا مانده‌اند، هرچه دارند را در راه مقاومت می‌دهند، ولی لحظه‌ای نسبت به حزب‌الله و رهبری تردید نمی‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه نباید به نقاط ضعف ضریب بدهیم، اظهار داشت: دشمن می‌خواهد محور مقاومت از هم بپاشد. نباید به این هدف دشمن کمک کنیم و رسانه نباید بازی بخورد و خود به این هدف ضریب دهد.

شریعتمدار افزود: ما فرماندهان جبهه مقاومت و نیروهای حزب‌الله لبنان را خوب نشناخته‌ایم. آنها تا لحظه آخر در برابر دشمن می‌ایستند و رسانه مکلف است واقعیت میدان را بگوید و صدای افراد مختلف را بازتاب دهد. انتقادهای رسانه‌ای که موجب تضعیف جبهه مقاومت یا تغییر نگاه رزمندگان مقاومت به نقش ایران می‌شود، بازی در زمین دشمن است.

اگر بازیگر اصلی نباشیم، بازی را باخته‌ایم

امروز شاهد نتیجه کار زنان هستیم

در ادامه «بتول سالم دیب» از غزه اظهار داشت: ما حدود ۳۰۰ شهید تقدیم جبهه مقاومت کردیم و خدا را شکر می‌کنم که ما را لایق این نعمت دانست.

وی افزود: تمام مردمی که به جنوب غزه رفتند به این امید خانه‌هایشان را ترک کردند که روزی بتوانند اسرائیلی‌ها را از کشورشان خارج کنند و دوباره به شمال غزه بازگردند.

این بانوی فلسطینی با اشاره به نقش زنان در محور مقاومت افزود: زنان ما در محور مقاومت یک نقش چندگانه ایفا می‌کنند و اگر زنان نبودند، ما حتی به این روز هم نمی‌رسیدیم. آنها حتی در صحنه مقاومت مسلحانه هم حاضر می‌شوند و در جنبش‌های سیاسی اتفاقاتی که بر سر مردم فلسطین می‌آید را به‌طور مستقیم بیان می‌کنند. امروز شاهد نتیجه کار زنان هستیم. آنها به‌عنوان یک پشتیان معنوی و روانی می‌توانند نقش بزرگی داشته باشند. زنان ما نقش چندگانه‌ سیاسی، نظامی، اجتماعی و تربیتی در حوزه مقاومت نقش داشتند.

بتول سالم دیب گفت: ما باید در برابر فشارهای اسرائیل صبر داشته باشیم و ایستادگی کنیم. شاید ما نتوانیم برای کسانی که در غزه هستند، کاری بکنیم، اما از شما خواهش می‌کنم که برایشان دعا کنید.

اگر بازیگر اصلی نباشیم، بازی را باخته‌ایم

این نقش ما است که بتوانیم جلوی فتنه‌های دشمن بایستیم

در ادامه «زینب فرحات» فعال و پژوهشگر لبنانی اظهار داشت: درباره جامعه لبنان خبرهای زیادی منتشر شده که از حقیقت دور مانده است؛ به همین خاطر دشمن تمام تلاشش را می‌کند تا فتنه‌هایی بین جوامع مسلمان ایجاد کند، ولی بالاخره این نقش ما است که بتوانیم جلوی دشمن بایستیم.

وی افزود: خیلی از مردم ایران مخصوصاً بانوان ایرانی تلاش کردند از مظلومیت مردم فلسطین با کمک‌های نقدی و غیر نقدی حمایت کنند. جامعه ما باید از مسأله‌ای که حق ما، اسلام و جوامع مظلوم جهان است، حمایت کند.

در گوشه‌ای از سالن، خانمی حضور داشت که تصویری از شهیدالقدس «سید رضی موسوی» را طراحی می‌کرد. 

اگر بازیگر اصلی نباشیم، بازی را باخته‌ایم

او که نامش ریحانه پرسه بود در مورد طراحی چهره شهید موسوی اظهار داشت: سازمان بسیج هنرمندان به‌مناسبت برگزاری این مراسم از من خواست تا تصویر شهیدالقدس «سید رضی موسوی» را طراحی کنم.

وی افزود: از آنجایی که قرار بود فرزند شهید موسوی نیز در این مراسم حاضر شود، از من خواستند که تصویر این شهید را طراحی کنم.

اگر بازیگر اصلی نباشیم، بازی را باخته‌ایم

این هنرمند در این اثر که فقط پرتره شهید بود، بیشتر سیاه‌قلم کار کرده است و زیر این طراحی، نوشته «نام شهید» به‌صورت نقاشی خوشنویسی  است.

در ادامه نیز این طراحی تقدیم فرزند شهید سید رضی موسوی شد.

انتهای پیام/ 118

source