Wp Header Logo 2486.png

جوان آنلاین: مسئولان گالری ملی لندن پس از حملات معترضان محیط زیستی به تابلو‌های نقاشی، ورود مایعات به این مکان را ممنوع اعلام کردند. 

اجیرکردن افرادی برای رنگ‌پاشیدن به تابلو‌های نقاشی در گالری‌ها موضوعی است که آن را به معترضان محیط زیستی ربط داده‌اند، اما به نظر می‌رسد این حوادث مشکوک بیشتر برای انحراف اذهان عمومی رقم می‌خورد تا حاشیه امنی برای کشور‌هایی ایجاد شود که با قدرت به تولید گاز‌های گلخانه‌ای خطرناک و آلوده‌کردن زمین ادامه می‌دهند. 
گالری ملی لندن پس از حمله به نقاشی‌هایی از جمله «آفتابگردان‌ها» اثر «وینسنت ون گوگ»، «گاری علوفه» اثر «جان کانستبل» و «آینه ونوس» اثر «دیه‌گو ولاسکز» که از سوی افرادی انجام شد که هویت آن‌ها هیچ وقت فاش نشد، اعلام کرده تدابیر امنیتی را افزایش داده است. 
«گاردین» نوشت: از صبح جمعه ورود مایعات به گالری ملی لندن به جز شیر خشک و دارو‌های تجویزی ممنوع خواهد بود. 
تمام در‌های گالری به ردیاب‌های فلزی عبوری مجهز خواهند بود، کیف‌ها و کوله‌پشتی‌ها بازرسی خواهند شد و از بازدیدکنندگان خواسته شده است تا حد ممکن کمترین اقلام را به همراه داشته باشند و کیسه‌های بزرگ نداشته باشند. 
استفاده از «وسایل پوشیدنی یا نمایشی که توهین‌آمیز یا وابسته به سازمان‌هایی هستند که مجموعه را تهدید فیزیکی می‌کنند» و همچنین توزیع هرگونه مواد مربوط به کمپین‌ها در گالری ممنوع خواهد بود. در بیانیه گالری ملی آمده است: «به دنبال حوادث اخیر در گالری، اکنون لازم است تدابیر امنیتی برای اطمینان از ایمنی همه بازدیدکنندگان، کارکنان گالری ملی و مجموعه نقاشی‌های کشور افزایش پیدا کند.»
گالری ملی از جولای ۲۰۲۲ با پنج حمله جداگانه به برخی از ارزشمندترین نقاشی‌های خود مواجه شده که دو مورد از آن‌ها در دو هفته گذشته اتفاق افتاده است. اخیراً پس از اینکه چند عضو از یک گروه از معترضان به دلیل آسیب‌رساندن به قاب طلایی یکی از نقاشی‌های «گل آفتابگردان» اثر «ون‌گوگ» زندانی شدند، گروهی دیگر از معترضان که عنوان گروه «استفاده از نفت را متوقف کنید» را برای خود برگزیده‌اند، روی دو نقاشی ون گوگ سوپ ریختند، با این حال گالری ملی لندن تنها مؤسسه هنری نیست که با چنین بحرانی مواجه شده است. 
این نوع از اعتراضات از اواخر سال ۲۰۲۲ و با حمله معترضان محیط زیستی به نقاشی «آفتابگردان‌ها» اثر «ون‌گوگ» با سوپ گوجه‌فرنگی آغاز شد. 
برخی معتقدند صدمه‌زدن به نقاشی‌های معتبر نمی‌تواند از سوی گروه‌های مردمی حامی محیط زیست انجام شود و این رفتار‌ها اتفاقاً از سوی محافل پشت پرده‌ای انجام می‌شود که خواهان ادامه سیاست‌هایی هستند که به آلوده‌کردن بیش از پیش زمین منجر می‌شود؛ محافلی که اجیرکردن چند نفر برای صدمه زدن به چند تابلوی نقاشی برای آن‌ها کار سختی نمی‌تواند باشد. 
این رفتار‌ها می‌تواند افکار عمومی را علیه محیط زیستی‌ها بشوراند و مانع ادامه روند‌های تأثیرگذار این گروه‌ها شود.

source