Wp Header Logo 2700.png

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی مراسم بزرگداشت شاعر آئینی و انقلابی، زنده‌یاد محمدحسن فرح‌بخشیان (استاد ژولیده نیشابوری) شامگاه پنجشنبه، سوم آبان با سخنرانی حسین قرایی؛ مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی و با حضور آحاد مردم، خزایی نماینده مردم ورامین قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان ورامین برگزار شد.

در این مراسم از خانواده مرحوم ژولیده نیشابوری با حضور مسئولان تقدیر شد.

به گزارش ایکنا؛ زنده یاد ابوالشهید محمدحسن فرح‌بخشیان ملقب به «ژولیده نیشابوری» از شاعران بزرگ آئینی و انقلابی معاصر در ۱۹ مهر ۱۳۸۶ دار فانی را وداع گفت و مزار آن در آرامستان «حسین رضا» شهرستان ورامین قرار دارد.

محمدحسن فرح‌بخشیان مشهور به «ژولیدهٔ نیشابوری» سال ۱۳۲۰ در نیشابور متولد شد. به گفته خودش، بعد از خوابی که در ۱۲ سالگی دیده بود، طبع شعرش شکوفا شد و توفیق سرودن برای اهل‌بیت(ع) را پیدا کرد.

ژولیده در بحبوحه انقلاب از حامیان امام خمینی(ره) بود و با اشعار روشنگرانه‌ای که بعد از سخنرانی امام در مدرسه فیضیه سرود، به زندان افتاد. وی در مجموع بیش از ۴ سال از عمر خود را در زندان گذراند و در این اثنا بود که آیت‌الله طالقانی تخلص «ژولیده» را برای او برگزید.

وی در دوران جنگ تحمیلی نیز در جبهه حضور داشت و اشعارش روحیه‌بخش سربازان اسلام بود.

از وی بالغ بر ۳۰ اثر به چاپ رسیده است. «چه کنم دلم می‌سوزد»، «ای قلب‌ها بسوزید»، «ای چشم‌ها بگریید» و «دلا بسوز که…» از آثار او است.

انتهای پیام

source