مدیر شبکه دو سیما میگوید: این شبکه همیشه سعی کرده نسبتی با زمانه و حسوحال مخاطبان داشته باشد؛ ازهمینرو درخصوص تولیداتی که بازخوردهای مثبتی دریافت کردهاند، مدت آنتندهی به این برنامهها را با هدف یافتن مخاطب بیشتر، افزایش میدهیم.
طبق اعلام روابط عمومی صداوسیما، حامد بامروتنژاد، مدیر شبکه دو سیما درباره رویکرد مخاطبان نسبت به این شبکه و تجربه دریافت توامان واکنشهای مثبت و منفی به تولیدات شبکه دو سیما، گفت: شاید حاصل یکی از اصلیترین تلاشهای ما همین باشد که با حسوحال مخاطب همراه شویم. درواقع، سعی میکنیم با آنتن شبکه دو در سالهای قبل، تفاوتهایی داشته باشیم.
وی افزود: رویکرد ما این است که با زمانه مخاطب نسبتی برقرار کنیم. این شیوه ممکن است برای عدهای جالب و شاید هم نظر برخی به آن منفی باشد. شبکه دو میخواهد برای همه نوع مخاطبی برنامه تولید کند و طبیعتاً در این میان، هم بازخورد مثبت خواهیم داشت، هم بازخورد منفی.
بامروتنژاد درباره آن دسته از برنامههای شبکه دو که متناسب با سند تحول صداوسیما ساخته شده و توانسته مخاطبان را جذب کند، توضیح داد: برنامه «صبحانه ایرانی» در طول هفته بهطور متوسط حدود ۲۵ هزار پیامک دریافت میکند و میتوان گفت بیشترین نظرات را به خودش جلب کرده است. همچنین، در هر هفته بالغبر ۳۰۰ تماس تلفنی درباره برنامه «پاورقی» داریم. برنامه «نوسان» نیز پیام و تماس زیادی دارد. در نظرسنجی اخیر سازمان صداوسیما، مجموعه نمایشی «آقای قاضی» هم ۴۱ درصد بیننده داشته است.
بهگفته مدیر شبکه دو سیما، چنین بازخوردهایی درخصوص برنامههای شبکه دو نشان میدهد چه قالبهایی برای مخاطبان جذابتر است. بامروتنژاد افزود: هرکدام از این برنامههای موفق و پرطرفدار، ظرفیت تولید فصل دوم را هم دارند. همکاران مرکز سیمرغ، آرایه (دکور) ثابتی برای مجموعه «آقای قاضی» که فصل دوم آن درحال پخش است طراحی کردهاند که به استمرار تولید این مجموعه پرمخاطب کمک کرده است. با تمهیداتی ازایندست، بستر تولید بهتر شده است. ازاینرو، فصل سوم این مجموعه نیز بهزودی تولید خواهد شد.
وی در ادامه افزود: یکی دیگر از اقدامات ما در شبکه دو سیما، درخصوص تولیداتی که بازخورد مثبتی دریافت کردهاند، افزایش مدت آنتندهی به این برنامههاست. تاکنون برنامه پرمخاطب «صبحانه ایرانی» نزدیک به ۳۰۰ کلاکت و «پاورقی» حدود ۴۰۰ کلاکت روی آنتن شبکه دو بوده است. من فکر میکنم استمرار در پخش چنین برنامههایی در مخاطبیابی برای این تولیدات موثر است.
بامروتنژاد یادآوری کرد: شبکه دو سیما یکی از شبکههای رسانه ملی است که بیشترین تعامل را با مرکز سیمرغ داشته است. مجموعههای «چای نبات»، «آقای قاضی»، «هموطنز» که عید نوروز ۱۴۰۳ روی آنتن رفت و…، از تولیدات سیمرغ است که در جدول پخش شبکه دو قرار دارد.
وی درباره همکاری با هنرمندانی که برنامههای شاخصی را در شبکه دو سیما روی آنتن بردهاند نیز اظهار کرد: تقریباً با همه کسانی که با شبکه دو کار میکنند، ارتباط برقرار کردهایم و آغوش شبکه به روی همه افراد گشوده است تا برنامهسازان به شبکه برگردند و باز هم برنامه تولید کنند. درخصوص برخی برنامهها گاهی فصل تولید و پخش آنها به اتمام رسیده و سیر طبیعی خود را طی کردهاند؛ بنابراین، ازآنجاکه همیشه شاهد رفتوآمد برنامهها و برنامهسازان در همه شبکهها بودهایم، روندی عادی در همکاریها برقرار است و منعی برای روی آنتن بردن هیچ برنامهای نداریم.
انتهای پیام/
source