گوگل سرچ کنسول هم یکی از مهمترین ابزارها برای انجام خدمات سئو و بهینه سازی سایت است. مجموع کلیکها، impressionها، میانگین نرخ کلیک سایت و میانگین جایگاه صفحات سایت شما در گوگل در هر بازه زمانی که انتخاب کنید قابل مشاهده است. موتورهای جستجو مثل کتابدارهای اینترنت هستند که سیستم آنها اطلاعات مربوط به هر صفحه در اینترنت را برای پاسخ به سوال کاربران جمع می کنند و با استفاده از این اطلاعات به کاربران کمک میکنند تا به نتایج مورد علاقه خود برسند، هر چه شما رتبه بالاتری داشته باشید کاربران بیشتری وارد سایت شما میشوند. در واقع ترفندهای کلاه خاکستری در صورت پیاده سازی درست بسیار کارامد هستند و می توان این سیستم را بهترین نوع سئو سایت معرفی کرد. در هر استراتژی بازاریابی محتوا برای کسب و کار های تجاری، داشتن ابزار های مناسب قبل از هر گونه فعالیت و تلاشی برای بازاریابی، باعث می شود تا شما حداقل نصف میزان موفقیتتان را پیش بینی کرده و سطح عملکرد خود را بالا ببرید زیرا این ابزار به خوبی داده های شما را تحلیل می کنند در ادامه این نوشته به معرفی حداقل ده ابزار سئو می پردازیم.
معایب سئو براساس عملکرد؟ در یک ممیزی سئو، ارائهدهنده خدمات سئو استراتژی فعلیتان را عمیقا بررسی می کند تا ایدهای از عملکرد فعلی و مسائلی که مانع کسب رتبه میشوند، به دست آورد. سئو به کسبوکارها کمک میکند تا رتبه خود در نتایج جستجو را بهبود دهند و از این طریق به رقابت با سایر سایتها بپردازند. برای اینکه بتوانیم سئو سایت خود را به خوبی انجام دهیم لازم است با الگوریتمهای گوگل آشنا شویم. آگاهی کامل از الگوریتم های گوگل و تسلط بر نحوه کار آنها یکی از مهم ترین عوامل در انجام خدمات سئو و بهینه سازی سایت دارد. در این راستا، بهتر است بدانید که بهصورت روزانه ۳.۵ میلیارد سرچ در گوگل توسط مردم انجام میشود که در این میان حدود ۱۰۰ هزارتا آن سایتهای فارسیزبان میباشد. سئو بیرون صفحه یا سئو خارجی نیز یکی از خدمات سئو و بهینه سازی سایت است و روی عواملی تمرکز دارد که در خارج از صفحه شما مورد توجه گوگل است، مانند شبکه های اجتماعی، وبلاگ های فعال در زمینه کاری شما و سابقه فرد جستجو کننده بهتر است بدانید که سئو خارجی نقش بسیار پررنگی در خدمات سئو و بهینه سازی سایت دارد. استفاده از تکنیکهای سئو کلاه سیاه میتواند در کوتاهمدت منجر به افزایش رتبهی سایت شود، اما خطرات و ضررهای متعددی را نیز به همراه دارد.
روزانه حدود 6 میلیارد جستجو در گوگل انجام میشود که در این میان سهم سرچ ایرانیان حدود 138 میلیون بار جستجو در طی روز است این عدد شگفتانگیز است و یک فرصت عالی برای کسب و کارهاست تا با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بتوانند در حوزه کاری خودشان افزایش درآمد را تجربه کنند. پس هدف نهایی و غایی خدمات سئو سایت این است که به شما کمک کند تا بازدید و فروش بیشتری داشته باشید. به همین دلیل گوگل به امتیازهایی که وب سایت ها از نظر معیارهای رفتار کاربر، تجربه کاربری و برندینگ کسب میکنند، در رتبه بندی آنها اهمیت زیادی میدهد و رتبه سئو سایت شما را تعیین میکند. در این مسیر، ابتدا باید اهداف به وضوح تعیین شود. به یاد داشته باشید برای بک لینک سازی هیچ گاه از سایت های خرید لینک استفاده نکنید زیرا این راه یکی از ترفندهای سئو منفی است که تاثیر مخربی بر سایت شما خواهد گذاشت . اما برعکس حالا کافهای را در نظر بگیرید که طراحی داخلی عالی و شیکی دارد اما راه رسیدن به آن ناهموار است. سئو کلاه خاکستری شامل استفاده از تکنیکهایی است که کاملاً اصولی نیستند، اما بهطور کلی توسط موتورهای جستجو ممنوع نشدهاند.
یکی از مراحل سئو که باید مدنظر قرار بگیرد، رصد کردن رقبا است. در واقع سئوی فنی به نوعی گارانتی شما خواهد بود و ضمانت می کند که وب سایت شما نه تنها برای همه قابل دسترس است، بلکه توسط موتور های جست و جو می تواند کرال یا خزیده شود و در فهرست نتایج گوگل قرار گیرد. با اینکار خطر خارج شدن از نتایج گوگل و پنالتی شدن وجود دارد. انواع سئو کلاه سفید، کلاه سیاه و خاکستری سه روش اصلی می باشد که با توجه به هوشمند تر شدن موتورهای جستجو به شما توضیه می نماییم صرفا از روش کلاه سفید استفاده نمایید. در ادامه بیشتر درباره اهمیت خدمات سئو و بهینه سازی سایت و عوامل موثر بر آن صحبت میکنیم. سرعت بارگذاری سایت از عوامل موثر در رتبهبندی و سئو سایت است. شما میتوانید با دریافت خدمات سئو و بهینه سازی سایت سرعت سایت خود را بهینه کنید. تنها با انجام دادن خدمات سئو و بهینه سازی سایت به راحتی میتوانید در صدر نتایج قرار بگیرید. همانطور که میدانیم بیشتر شما، از جمله خود من، علاقهمند هستیم وبسایت هایی که در صدر این لیست هستند را بازکنیم، چون اطلاعاتی که به ما میدهند مرتبطتر هستند. نمیتوان گوگل را فریب داد که ما بهترین هستیم، در واقع وب سایت شما نماینده گوگل برای خدمترسانی به کاربران است و گوگل با استفاده از واکنشهای کاربران نسبت به وب سایت شما، به خوبی متوجه میشود آیا شما بهترین هستید یا نه؟