۱۰:۲۶ – ۱۸ دی ۱۴۰۳
رئیس مرکز طرح، برنامه و بودجه سازمان با تأکید بر اینکه پیام مقام معظم رهبری خطاب به ششمین نشست سراسری افق تحول رسانه ملی به معنی تجدید حکم رئیس سازمان صداوسیماست، گفت: در این پیام سه مفهوم کلیدی و یک مفهوم راهبردی کلان مطرح شده که مبتنیبر تأکیدات ایشان در حکمی است که به دکتر جبلی برای ریاست رسانه ملی داده بودند.
شاهید مظفری با توجه به پیام رهبر معظم انقلاب به مدیران سازمان صداوسیما در ششمین نشست سراسری افق تحول، با اشاره به چهار بعد از ابعاد رسانه ملی افزود: در حکم ایشان بر چهار نقش آسایشگاهی، قرارگاهی، آوردگاهی و دانشگاهی تأکید شده بود که اکنون با این پیام کوتاه بر بُعد و نقش آوردگاهی باید بیشتر متمرکز شود؛ چراکه بعد آوردگاهی در این پیام غلبه دارد و دیگر وجوه را تحتتأثیر قرار میدهد.
رئیس مرکز طرح، برنامه و بودجه سازمان صداوسیما بیان کرد: در این رویکرد باید بعد آوردگاهی در رأس باشد و بعد قرارگاهی با رویکرد آوردگاهی شکل بگیرد و یا نقش آسایشگاهی باید تحتالشعاع بخش آوردگاهی سازمان و جهتگیریمان بر مبنای آن باشد.
وی ادامه داد: در این پیام به ضرورت تلاش شبانهروزی و کار جهادی تأکید شده که برای ما حکم رمز عملیات را دارد و حجت را برای سه محور کلیدی دوره تحول یعنی هویتمحوری، عدالتگستری و شتابدهی به پیشرفت تمام میکند. رسانه باید هر آنچه را انجام میداد، مضاعف کند و با مضاعف کردن دقت، بار مسئولیت جدید را بپذیرد.
رئیس مرکز طرح، برنامه و بودجه سازمان با اشاره به فضای رسانهای موجود که دچار فتنه شده است، گفت: در فضای رسانهای موجود فضا غبارآلود است و مانند رانندگی در مه و غبار باید با تیزبینی و دقت عمل کنیم.
وی مخاطب این پیام را مدیران ارشد رسانه ملی دانست و افزود: باید دقت را مضاعف کنیم و بر فتنههایی که در راه است آگاه باشیم. باید بصیرت و تیزبینی را بیشتر کنیم و هوشیارتر باشیم. نکته مهم دیگر در این پیام، تأکید بر تلاش مضاعف است، تلاشی که با بهرهوری همراه است. لازمه بهرهوری حرکت بهسمت هدف و داشتن شاخصها و انتخاب روش درست است. شاخصهایی که باید اثرسنجی داشته باشد.
رئیس مرکز طرح، برنامه و بودجه با اشاره به نکته سوم این پیام تصریح کرد: در گام بعدی این پیام بر ابتکار تأکید کرده است که خدا را شکر، هرجا ما هدف را درنظر گرفتیم، همراه با نوآوری بوده و لازمه آن شجاعتی است که ما را در رسیدن به آن کمک کرده است. هرجا که طرحی نو درانداختیم، رشد کردهایم و بالنده شدهایم و این بالندگی مبتنیبر نوآوری بوده است. در رسانه عنصری که میتواند ما را پیش ببرد، نوآوری است.
مظفری ادامه داد: در این بین، نقش آوردگاهی ما بر اساس پیام رهبری، برجستهتر است و باید اهتمام بیشتری برای آن داشته باشیم. برای ورود به پیکارهای کنونی جهان و وظیفه تاریخی و تمدنی که رهبری بر دوش ما گذاشتند، باید طراحی دقیقی داشتهباشیم.
وی همچنین تأکید کرد:همافق شدن با فرمان رهبری، اولین گام برای بالا بردن دقتی است که مدنظر ایشان است. اگر چشمانداز افقِ حرکت در اجزای سازمان همسو نباشد، هیچگاه این دقت حاصل نخواهد شد. سهگانهای که ایشان فرمودند، باید با هم دیده شود، زیرا هرکدام از آنها به دیگری ضریب میدهد؛ یعنی هرکدام نباشد، حاصلِ ضرب صفر است و خروجی عملکرد بیفایده خواهد بود.
source