Wp Header Logo 1608.png
سپهری پرداختن به اساتید هنر بومی و ملی را یک ضرورت دانست و گفت: مکتب «استاد- شاگردی» یک مکتب مترقی در ترویج فرهنگ و هنر ایران زمین بوده است که در میان گذشتگان هنری ما رواج داشته است.

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، غلامرضا سپهری از اساتید خوشنویسی در حاشیه افتتاح نمایشگاه آثار استاد «درویش عبدالمجید طالقانی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، با بیان اینکه یادگیری خوشنویسی سنتی یک ضرورت مهم برای هنرمندان است، اظهار داشت: عمر فعالیت خوشنویسی استاد درویش عبدالمجید طالقانی ۱۵ سال است و در این مدت کوتاه آثار این هنرمند برجسته در موزه‌های بزرگ دنیا گسترش پیدا کرده است و این نشان دهنده تاثیرگذاری این هنرمند برجسته است که چقدر فعال و تاثیرگذار فعالیت هنری داشته است.

سپهری: تاریخ ایران مملو از قهرمانان هنری است

این اساتید خوشنویسی تصریح کرد: استاد درویش عبدالمجید طالقانی در عرصه خوشنویسی دو شاگر مستقیم داشته است که خودشان مستقیم به آنها آموزش‌های خوشنویسی را داده است؛ یکی از این شاگردان میرزا کوچک است که دقیقا مانند استاد خود درویش عبدالمجید طالقانی می‌نوشته است و در برخی مواقع اگر امضای او وجود نداشته باشد با خط استاد اشتباه گرفته می‌شود. شخص دیگری که در محضر استاد درویش عبدالمجید طالقانی بوده است، محمدرضا اصفهانی است. این هنرمند نیز دقیقا عین استاد درویش عبدالمجید طالقانی نگارش و خوشنویسی می‌کرده است. 

وی تاریخ خوشنویسی ایران را مملو از قهرمانان هنری دانست و تاکید کرد: هنرمندان خوشنویس همواره از اساتید پیشین خود یک خط را خوشنویسی و نظیره‌نویسی می‌کردند و در این مسیر همواره اشاره به اساتید پیشین وجود داشته است تا ادای دین به هنرمندان و اساتید گذشته وجود داشته باشد و این اتفاق فرهنگی است که در مکتب استاد شاگردی همواره رواج داشته است.

سپهری: تاریخ ایران مملو از قهرمانان هنری است

سپهری پرداختن به اساتید هنر بومی و ملی را یک ضرورت دانست و گفت: مکتب «استاد- شاگردی» یک مکتب مترقی در ترویج فرهنگ و هنر ایران زمین بوده است که در میان گذشتگان هنری ما رواج داشته است.

انتهای پیام/ 121

source