حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از بازارسازی فرهنگی برای انیمیشن «بچه زرنگ» خبر داد و گفت: انیمیشن «بچه زرنگ» دو میلیون نفر مخاطب داشت. با توجه به اقبالی که به این اثر شد، قرار است این کار ادامه‌دار باشد و در قالب‌های مختلف عرضه شود. 

وی با بیان اینکه «بچه زرنگ» در ایام عید در فیلم نت عرضه خواهد شد، ادامه داد: سریال «بچه زرنگ» نیز در 52 قسمت تولید شده و پیش‌بینی می‌شود در تابستان سال آینده عرضه شود. البته لازم به ذکر است که این سریال، همان انیمیشن نیست، داستان دیگری دارد و تلاش شده است در این داستان، انس مخاطب کودک و نوجوان با این اثر حفظ شود.  

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین از تولید «بچه زرنگ 2» خبر داد و گفت: این اثر نیز در سال 1406 آماده پخش می‌شود. در این اثر، شخصیت اصلی کار(محسن) بزرگ شده و حوادث جدیدی را تجربه می‌کند. 

 

علامتی با اشاره به بازارسازی فرهنگی حول انیمیشن «بچه زرنگ» یادآور شد: تاکنون 19 قلم کالای لوازم‌التحریر با محوریت شخصیت‌های «بچه زرنگ» با همکاری بخش خصوصی تولید و عرضه شد که مورد اقبال نیز قرار گرفت. در حال حاضر با چند شرکت نیز جهت تولید لوازم جانبی این انیمیشن از جمله لوازم بهداشتی، پوشاک، کالای خواب و … مذاکره کرده‌ایم. 

وی با بیان اینکه در مجموع 400 قلم کالا حول این انیمیشن تعریف شده است، اضافه کرد: در حال حاضر 100 قلم کالای آن تولید شده و 16 میلیارد تومان نیز فروش لوازم جانبی داشته است. 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از احیای عروسک «دارا و سارا» خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است احیای این عروسک‌ها با کتاب، مجموعه‌های تلویزیونی و تولید کالاهای مرتبط صورت گیرد. 

انتهای پیام/ 

source