به گزارش ایکنا، فیلمنامههای بلند داستانی «اسب کش» به تهیهکنندگی، کارگردانی و نویسندگی سجاد قنبرپور، «باورم کن» به تهیهکنندگی و کارگردانی کریم رجبی و نویسندگی کریم رجبی و فرشاد خدائی، «جنایت معکوس» به تهیهکنندگی، کارگردانی و نویسندگی جواد مزدآبادی، «خدمتگذار» به تهیهکنندگی سید میثم حسینی حسنآبادی و کارگردانی مجتبی دربندی فراهانی و نویسندگی مجتبی دربندی فراهانی و مهتاب اعلائی نظرلو، فیلمنامههای کوتاه داستانی «ضربان قلب» به تهیهکنندگی محمد بزرگمهر، کارگردانی و نویسندگی داوود روستا، «تراول» به تهیهکنندگی حمیدرضا فرجیخالدی و کارگردانی و نویسندگی مجید مرادی، «۴۸ ساعت سوپروومن بودن» به تهیهکنندگی، کارگردانی و نویسندگی فرید براری امیرکلا، «داستان پنجره روبرو» به تهیهکنندگی و کارگردانی آشا محرابی و نویسندگی سولماز اعتمادزاده، «روز قرار» به تهیهکنندگی، کارگردانی و نویسندگی علی فتحعلیخانی و «گرگی» به تهیهکنندگی علی غفاریزاده و کارگردانی محمد ستایش ولیپور و نویسندگی علیرضا حاجیبابایی موافقت شورای پروانه فیلمسازی غیرسینمایی را اخذ کردند.
در میان اسامی ذکرشده، حضور کارگردانهایی که تجربه در بازیگری، مستندسازی یا نویسندگی دارند، به چشم میخورد؛ از جمله آشا محرابی که در مقام کارگردان با «داستان پنجره روبرو» در این فهرست دیده میشود. این تنوع در هویت و پیشینه هنری چهرهها، میتواند نویدبخش آثاری چندلایه، تازه و با زاویه دیدهای متفاوت نسبت به مسائل انسانی و اجتماعی باشد.
عناوین برخی فیلمنامهها همچون «جنایت معکوس»، «ضربان قلب» و «۴۸ ساعت سوپروومن بودن» حاکی از توجه به مضامین روانشناختی، تجربیات شخصی و دغدغههای زنانه در جهان معاصر است؛ موضوعاتی که میتوانند در فرمی متفاوت و با بهرهگیری از زبان سینمای غیرسینمایی، فرصت بازتاب درونیات و تنشهای روزمره را فراهم کنند.
انتهای پیام
source