Wp Header Logo 206.png

صالحی‌امیری در بازدید از گروه اسنپ:

وزیر میراث‌فرهنگی با تأکید بر نگاه راهبردی دولت به اقتصاد دیجیتال گفت: رویکرد دولت نه رقابت با بخش خصوصی بلکه عبور از مداخله‌گری و حرکت به سمت دولت تسهیل‌گر، تنظیم‌گر و پشتیبان است.

مأموریت دولت حمایت از بخش‌خصوصی است

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سیدرضا صالحی‌امیری در  بازدید از مجموعه اسنپ و دیدار با مدیرعامل و مدیران ارشد این گروه، با اشاره به جایگاه راهبردی اقتصاد دیجیتال در ساختار آینده‌محور اقتصاد ایران، از حمایت تمام‌قد دولت چهاردهم از زیست‌بوم نوآوری و کسب‌وکارهای آنلاین خبر داد.

صالحی‌امیری با بیان اینکه هدف اصلی این بازدید، اعلام پشتیبانی عملی از یک الگوی موفق اقتصاد دیجیتال بوده است، تصریح کرد: اقتصاد دیجیتال نماد حرکت به‌سوی حکمرانی نوین است. در دولت چهاردهم، باور داریم که توسعه ملی بدون مشارکت بخش خصوصی و اقتصاد دیجیتال ممکن نیست.

او افزود: آمده‌ام تا به‌عنوان عضوی از کابینه، صریح بگویم که سیاست رسمی دولت کاهش نقش اجرایی و افزایش نقش حمایتی است. رقابت دولت با بخش خصوصی به زیان کشور است؛ ما نه تنها با آن مخالفیم، بلکه در وزارت میراث‌فرهنگی، فرآیند واگذاری هتل‌های دولتی را نیز در همین چارچوب آغاز کرده‌ایم.

وزیر میراث‌فرهنگی، با اشاره به نقش پلتفرم‌های دیجیتال در بهبود زیرساخت خدمات ملی، گفت: اقتصاد دیجیتال، سرمایه آینده ایران است؛ سرمایه‌ای که هم بُعد مادی دارد و هم بُعد اجتماعی. پلتفرم‌هایی مانند اسنپ، در بحران‌ها کنار مردم ایستاده‌اند و نشان داده‌اند که فراتر از یک بنگاه اقتصادی، یک نهاد اجتماعی‌اند. این سرمایه اجتماعی باید تقویت شود.

او با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت پلتفرم‌ها در حوزه سفر و گردشگری افزود: تحریک تقاضای سفر، نیازمند ابزارهای فناورانه و پیوند با زیست‌بوم دیجیتال است. پلتفرم‌ها می‌توانند هم سفر را تسهیل کنند، هم داده‌محور کنند و هم به گسترش عدالت گردشگری کمک کنند. در سطح بین‌المللی نیز با نگاه تعامل‌گرا و توسعه روابط منطقه‌ای، در مسیر افزایش جذب گردشگران خارجی هستیم.

محمد زیاری، مدیرعامل گروه اسنپ نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این گروه، اسنپ را یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های خدمات هوشمند در سطح منطقه خواند و گفت: با وجود تمرکز فعالیت تنها در یک کشور، اسنپ به پنجمین پلتفرم بزرگ جهان در این حوزه تبدیل شده است. بیش از ۷ هزار راننده خودرو، یک‌ونیم میلیون موتور، ۶۰ هزار رستوران، ۵ هزار فروشگاه و بیش از ۱۰ هزار نیروی انسانی در این اکوسیستم فعال هستند.

زیاری با اشاره به تجربه موفق اسنپ در سرمایه‌گذاری و اشتغال‌آفرینی در حوزه اقتصاد دیجیتال، افزود: این مجموعه در مسیر خلق زیرساخت بومی، کاهش هزینه خدمات، بهینه‌سازی زنجیره تأمین و تسهیل زندگی شهروندان حرکت کرده و آماده است در هم‌افزایی با نهادهای دولتی، نقش مؤثرتری در توسعه ملی ایفا کند.

در ادامه نشست، مدیران بخش‌های مختلف گروه اسنپ نیز به بیان دیدگاه‌ها، گزارش‌ها و پیشنهادهای خود در حوزه حمل‌ونقل، لجستیک، غذا، سوپرمارکت، گردشگری و فناوری پرداختند.

source