Wp Header Logo 75.png
«نفوذی»؛ رقابتی هیجان‌انگیز در دنیای بازی و معما

مسابقات تلویزیونی به دلیل جذابیت و عنصر سرگرمی، همواره جایگاه ویژه‌ای در کنداکتور شبکه‌های مختلف دارند. «نفوذی» تازه‌ترین تجربه شبکه افق پس از مجموعه «فرمانده» است؛ برنامه‌ای در قالب رئالیتی‌شو که مجید عزیزی کارگردانی آن را برعهده دارد و کوروش سلیمانی اجرای آن را انجام می‌دهد.  

خبرگزاری میزان

مسابقه نفودی با ساختاری متفاوت و پرهیجان، بر مبنای مهارت و توانایی شرکت‌کنندگان طراحی شده است؛ به‌گونه‌ای که هر مرحله از آن می‌تواند با رخدادهای پیش‌بینی‌ناپذیر و تغییر روند بازی همراه باشد. «نفوذی» با تهیه‌کنندگی سید هاشم موسوی و با محوریت بازی‌های رایانه‌ای ساخته شده و شرکت‌کنندگانش از میان گیمرها و علاقه‌مندان به این عرصه انتخاب شده‌اند. 

 

سیدهاشم موسوی، تهیه کننده «نفوذی»، درخصوص این مسابقه گفت: تلاش شده تا درنوع انتخاب شرکت‌کنندگان و رقابت میان افراد، فضایی هیجانی و سرگرم‌کننده حاکم باشد تا بتواند طیف گسترده‌ای از مخاطبان را پای این مسابقه بنشاند. 

 

وی که پیش از این با مسابقات «شصتادیا» و «فامیل بازی» فضای رقابت روی آنتن را تجربه کرده است، درخصوص روند شکل‌گیری و ایده اولیه این مسابقه عنوان کرد: شبکه افق با پشت سرگذاشتن تجربه چند مسابقه که «فرمانده» از نمونه‌های نزدیک به رئالیتی‌شو است، پیشنهاد این کار را داد. قصدمان این بود که یک مسابقه تلفیقی از چند نمونه مسابقات از این دست، روی آنتن ببریم و از تلفیق اتاق فرار و گیم‌شو با درون‌مایه نظامی امنیتی به «نفوذی» رسیدیم. 

این تهیه کننده اضافه کرد: در این مسابقه سراغ بازی‌هایی با ماهیتی راهبردی رفتیم و براساس چند بازی مشهور جهانی مبتنی‌بر تحلیل و درک اجتماعی در فضای جمعی برای درک فریب یکی از اعضای گروه، «نفوذی» را طراحی کردیم. 

 

موسوی با اشاره به روند مسابقه افزود: یک گروه ۱۰ نفره داریم که سه نفر از آن‌ها نفوذی‌اند و بقیه باید مراقب آن سه نفر ناشناخته باشند. از این رو باید روی کلیدواژه‌ها و محتواهایی که در اختیار دارند متمرکز شوند و نفوذی را پیدا کنند. ضمن اینکه باید برای معرفی نفوذی دلیل و استدلال کافی داشته باشند. 

 

وی شرکت‌کنندگان این مسابقه را از همه گروه‌های سنی دانست و گفت: باتوجه به انتخاب شرکت‌کنندگان از هر نسل، نوع مسابقه که مبتنی‌بر بازی و معماست، توانسته برای همه گروه‌های سنی مناسب باشد؛ از این رو در میان شرکت‌کنندگان از نوجوان تا میانسال را داریم. 

 

این تهیه‌کننده درخصوص نحوه انتخاب افراد برای حضور در مسابقه بیان کرد: برای ما مهم بود گروهی را انتخاب کنیم که بیشتر با هم همراه باشند، نسبت‌های فامیلی داشته یا دوست و همکلاسی باشند. درواقع آن‌هایی که درخواست شرکت در مسابقه داشتند را، با در نظر گرفتن این سازه و گزینه انتخاب می‌کردیم. 

 

موسوی درباره لوکیشن این مستندمسابقه نیز عنوان کرد: محتوای مسابقه فضای وسیع و معمایی را می‌طلبید و ما به دنبال مکان‌هایی متروکه بودیم که هم از نظر سازه و هم بصری جذابیت ویژه‌ای داشته باشد که درنهایت به ساختمان متروکه کارخانه سیمان در شهر ری رسیدیم. این فضا و بنای قدیمی کاملا بکر بود و پیش از این در آن مسابقه‌ای تولید نشده بود و فضای سینمایی آن بهترین موقعیت را برای ضبط مسابقه فراهم کرد. 

 

وی درخصوص وجه تمایز «نفوذی» با دیگر مسابقات گفت: مسئله ساختار مسابقه و تلفیقی از چند گونه مسابقه از نقاط تمایزش بود. تلاش کردیم طیف گسترده‌ای از مخاطبان را پای برنامه بکشانیم و به نظر می‌رسد مسابقه برای نسل امروز که ترس در اتاق فرار یا هیجان بازی مافیا را تجربه کرده، جذاب باشد. 

 

موسوی در پایان یادآور شد: این مسابقه برای ما تجربیاتی به همراه داشت که طی ضبط هر قسمت به آن می‌رسیدیم و در قسمت‌های آتی نواقص را رفع می‌کردیم؛ به طوری که در چند فصل آخر جزئیاتی را تغییر دادیم که به دیده شدن و کیفیت اثر کمک کرد. 

 

انتهای پیام/

source