Wp Header Logo 676.png

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین خسرو معصومی در مصاحبه با شرق گفت: بعد از پایان نمایش فیلم دوران سربیدر سینما آفریقا، هنگام خروج از سالن ناگهان کسی دستی بر پشتم گذاشت. برگشتم و دیدم بابک بیات است. به من تبریک گفت و اظهار کرد که فیلم بسیار قشنگی بوده، اما افسوس که موسیقی ندارد. به او گفتم دو قطعه کوتاه از «چهار فصل» ویوالدی ــ یکی در آغاز و بخشی از باخ در نزدیک پایان ــ استفاده کرده بودم و دیگر موسیقی‌ای نداشتم؛ واقعیت این بود پول نداشتیم. بابک گفت: «من برای فیلمت موسیقی می‌سازم.» این در حالی بود که فیلم میکس نهایی شده بود. گفتم بودجه ندارم، اما پاسخ داد: «چه کسی از تو پول خواست؟» واقعاً شانس با ما یار بود؛ او به استودیو رفت و برای فیلم موسیقی ساخت.از نوازندگان برجسته‌ای هم استفاده شده بود برای مثال  مجید انتظامی «ابوا» نواخت و موسیقی بدی هم نبود، اما من همچنان همان دو قطعه کلاسیک را ترجیح می‌دادم، زیرا حس بسیار خوبی به فیلم می‌دادند.

به طور کلی، نگاه من این است که موسیقی اورجینال [برای فیلم] در ایران تولید نمی‌شود و کمی هم دزدی در کار وجود دارد.

کیوان کثیریان: البته بابک بیات که اورجینال بود

خسرو معصومی:  نه! اینها هیچ‌کدامشان اورجینال نیستند شاید بتوان گفت تنها دو سه  نفر در این زمینه واقعاً اورجینال هستند؛ مثلاً هرمز فرهت در رأس آنها قرار دارد. موسیقی فیلم گاو یک شاهکار کاملاً اورجینال است. همچنین یکی دو اثر از لوریس چکناواریان و در برخی فیلم‌های امیر نادری نمونه‌های ارزشمند و اصیل محسوب می‌شوند.

243

source