به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایش «رامسس دوم» براساس متنی از نمایشنامهنویس فرانشوی، سیاستین تیری به کارگردانی رضا گوران نمایش همچنان پرفروش این روزها تئاتر تهران است و تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان فروخته است. گوران این نمایش را با بازی سحر دولتشاهی، سعید چنگیزیان، علی شادمان و حدیث میرامینی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برده است. چندی پیش فارس باقری، نمایشنامهنویس و کارگردان تئاتر، منتقد و مترجم، به همراه محمدحسن خدایی، منتقد و پژوهشگر تئاتر به کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین آمدند تا در مورد این نمایش صحبت کنند.
در بخشی از این گفتوگو فارس باقری خطاب به محمدحسن خدایی گفت: «تو به بازیگری اشاره میکنی، به نظرم بازیها، جز سعید چنگیزیان و لحظاتِ خوبی از بازی علی شادمان، اصلا بازیهای خوبی نیستند. سحر دولتشاهی هم خوب نیست. سعید چنیگزیان، با جزییات و اندازهها، تغییرات را خوب نشان میدهد. شادمان هم در چند صحنه همینطور خوب پیش میرود. ولی سحر دولتشاهی، بیشتر سعی دارد، معنای چیزی را به ما برساند. برای همین بدنش غایب است.»
خدایی داسخ داد: «اما در مورد سحر دولتشاهی میتوان گفت احساسات را رویتپذیر میکند و در بدنش هم دیده میشود. انگار رفتهرفته نیرویش بیشتر و بیشتر مصرف میشود و نمیتواند به مبارزه ادامه دهد.» و باقری گفت: «سحر دولتشاهی در ۲۰ دقیقه ابتدایی نمایش آنچه را باید تا انتها از او ببینیم، نشانمان میدهد. چون تحلیل را بازی میکند. کانسپت را بازی میکند. ولی علی شادمان و سعید چنگیزیان، نه. آنها تغییر را نشان میدهند. سعید چنگیزیان هرچه جلوتر میرود، برای حفظ وضعیت و نگه داشتن رابطه، دست به هر کاری میزند. هر بار کار تازهای میکند. این را کجا میتوانیم ببینیم؟ در بدن سعید. یا علی شادمان هرچهقدر جلوتر میرود، شکلهای خشونت جسمانیاش بیشتر میشود.»
متن کامل این گفتوگو را اینجا بخوانید.
۲۴۲۲۴۲
source