Wp Header Logo 2245.png


سردار تیمور حسینی در نشست خبری صبح دیروز گفت: «با توجه به افزایش حجم ترددها نسبت به سال‌های قبل و همینطور گرمای بالای ۵۰ درجه، ما تلاش کردیم تا مدیریت ترافیک به مراتب منظم‌تر و بهتر از قبل انجام شود. به طوری‌که در هیچ یک از مرزها و محورهای مواصلاتی گره ترافیکی نداشتیم. همچنین در حوزه سوانح رانندگی و تصادفات منجر به جرح و فوت شاهد کاهش ۱۷ درصدی بودیم. البته آمار رسمی توسط پزشکی قانونی تا پایان شهریور اعلام خواهد شد و در صورت تأیید این نسبت آماری ما برای دومین سال متوالی در سوانح مرتبط با ایام اربعین کاهش داشته‌ایم.»

به گزارش ایران، وی همچنین درباره برنامه‌ریزی پلیس راهور برای پیک سفرها در شهریورماه گفت: «در این بازه زمانی که آخرین پیک سفرها در نیمه اول سال است اگر هر راننده‌ای مرتکب تخلف حادثه‌ساز شود، گواهینامه‌اش به مدت ۳ ماه به صورت سیستمی توقیف می‌شود. البته من با این تفکر که افزایش نرخ جریمه به ضرر مردم و به‌خصوص قشر ضعیف است مخالفم. در تمام کشورهای دنیا، افزایش بازدارندگی از طریق بالا بردن نرخ جریمه یک امر پذیرفته شده است.» 

سردار حسینی در پاسخ به خبرنگار «ایران» درباره اینکه اگر توقیف سیستمی ۳ ماهه گواهینامه رانندگان تأثیر مثبتی دارد چرا در تمام طول سال این طرح اجرا نمی‌شود گفت: «در حال حاضر ما در طول سال اگر با راننده متخلفی روبه‌رو شویم که دو تخلف همزمان داشته باشد گواهینامه‌اش به صورت سیستمی متوقف خواهد شد. در حال حاضر ما در دو پیک شهریور و ایام نوروز وقوع یک تخلف را برای توقیف سیستمی لحاظ کرده‌ایم و در ادامه حتماً به پیشنهاد شما برای اعمال توقیف سیستمی در طول سال فکر خواهیم کرد.» 

گواهینامه موتورسواری بانوان

سردار حسینی درباره گواهینامه موتورسیکلت بانوان نیز گفت: «پلیس مجری قانون است. ما نه اجتهاد می‌کنیم و نه نظر فقهی می‌دهیم. هر آنچه در دولت و مراجع قانونی تصویب و ابلاغ شود، پلیس موظف به اجرای آن خواهد بود. در حال حاضر این موضوع در دولت در دست بررسی است و هر مصوبه‌ای به ما ابلاغ شود به عنوان مجری آن را اجرا می‌کنیم.» 

مدیریت ترافیک در جنگ ۱۲ روزه

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه به بحث جنگ ۱۲ روزه و موضوع تخلیه تهران اشاره کرد و گفت: «ما در آن مقطع به خصوص ۳ روزی که شهروندان تهرانی قصد خروج از تهران را داشتند بدون هیچ برنامه‌ریزی قبلی به طور شبانه‌روزی و مستمر درگیر مدیریت ترافیک بودیم و هم‌زمان باید موضوع سوخت‌رسانی به خودروها را نیز مدیریت می‌کردیم و بیش از ۳۰ تانکر سوخت‌رسان را با اسکورت ویژه و حتی خلاف مسیر ترافیکی هدایت کردیم تا خللی در تأمین سوخت مردم در محورهای مواصلاتی ایجاد نشود.» 

ایمنی خودروها باید جدی گرفته شود

سردار حسینی در ادامه به بحث ایمنی خودروهای داخلی اشاره و تصریح کرد: «در کشور نزدیک به ۲۷ میلیون خودرو داریم. حتی با همین تعداد تصادف، اگر استحکام بدنه خودروها ارتقا یابد، آمار مجروحان و جانباختگان کاهش می‌یابد. اما در کنار آن، سهم عامل انسانی در وقوع تصادفات بسیار بالاست و ابزار برخورد با عامل انسانی، اجرای قانون است.»

source