Wp Header Logo 1125.png

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای سلامت، ویژه برنامه «ماه به روایت آه» مصادف با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، از تاریخ 16 تیر تا 2 مرداد در فرهنگسرای سلامت برپا می‌شود.

قیام امام حسین (ع)، حماسه کربلا و نقطه اوج آن واقعه عاشورا، چنان عظیم و سترگ است که از سال ۶۱ قمری نه‌تنها تا امروز که تا ابدیت هستی و بنی آدم در این جهان اثیری به خواست و مشیت الهی مستمر باشد به سبب عظمت رخدادش، همواره نقل روایت خاص و عام مردم جهان و به ویژه جامعه مسلمانان بوده، هست و خواهد بود.

فرهنگسرای سلامت به مناسبت محرم 1403 بر آن شد تا در کنار تعزیت بر مقام شامخ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان، به معرفی بسته برنامه «ماه به روایت آه» بپردازد. در این بسته برنامه نوجوانان سهم ویژه‌ای دارند. مهمترین شرکت‌کنندگان در عزاداری‌های محرم، کودکان و نوجوانان هستند و آن‌ها می‌توانند بیشترین بهره را بگیرند و آینده جامعه را با سبک زندگی حسینی و معرفت حضرت امام حسین(ع) بسازند.

بر همین اساس با هماهنگی‌های به عمل آمده ویژه‌برنامه‌هایی با موضوعیت ایام محرم برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است. 

قاصدان کربلا: این برنامه با مشارکت حلقه بچه‌های فرهنگسرا در قالب هیئت متوسلین به حضرت قاسم ابن الحسن علیه السلام به سیاه پوشانی کردن فرهنگسرای سلامت در تاریخ 16 تیر می‌پردازند.

راه نشانم بده: این برنامه در قالب برپایی موکب پذیرایی در سومین شب محرم ۱۹ تیر و شب تاسوعای حسینی ۲۴ تیر به همت نوجوانان هیئت متوسلین به حضرت قاسم ابن الحسن (ع) فرهنگسرای سلامت  برگزار می‌شود.

همچنین محفل عزاداری همراه با قرائت زیارت عاشورا، مداحی و سخنرانی  و معرفی کتاب «ماه به روایت آه» نوشته ابوالفضل زرویی نصر آباد، اقامه نماز جماعت و پذیرایی ناهار توسط نوجوانان دختر فرهنگسرا «هیئت متوسلین به حضرت رقیه (ص)» در تاریخ  21 تیر در فرهنگسرای سلامت برگزار می‌شود.

تو کجای قصه عاشورایی؟: در چهارمین نشست نوجوانان حلقه بچه‌های ایران آینده، با حضور نوجوانان کنشگر بچه‌کتابخوان و اهل قلم به بحث و گفت‌وگو حول محور محرم و عاشورا، در تاریخ  18 تیر در کتابخانه سلامت برگزار می‌شود.

نامه‌ای به امام حسین (ع): در پنجمین نشست نوجوانان حلقه بچه‌های ایران آینده، که ۲۳ تیر در کتابخانه سلامت برگزار می‌شود نوجوانان کنش‌گر و اهل قلم به بحث و گفتگو حول محور شخصیت امام حسین (ع) و واقعه عاشورا، خواهند پرداخت.

آیین سنتی تعزیه: برپایی مجالس آئینی تعزیه خوانی توسط هیئت متوسلین به قمر بنی هاشم توسط گروه تعزیه داران شهرستان دماوند به سرپرستی حجت‌الله لطیفی به مدت شش شب از 28 تیر تا 2 مرداد برگزار می‌شود.

عموم شهروندان و علاقه‌مندان جهت شرکت در برنامه‌های سوگواری محرم می‌توانند به فرهنگسرای سلامت واقع در خیابان دلاوران، آزادگان شمالی، جنب فروشگاه شهروند، مراجعه کرده یا با تلفن ۷۷۴۹۶۱۳۸ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

source