Wp Header Logo 1186.png

انتشار کتاب قصه سیمرغ پس از بیست سال

پرویز امینی (محقق این اثر) در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: این کتاب به صورت نفیس در انتشارات امیرکبیر به چاپ می‌رسد.
وی افزود: فرهاد جمشیدی تصویرگری این اثر را در طول پنج سال انجام داده است.
کتاب قصه سیمرغ ۲۰۰ صفحه دارد و در قطع سلطانی به چاپ می‌رسد.
پرویز امینی که دکترای پژوهش هنر دارد از نویسندگان کودک و نوجوان بوده که تاکنون بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب به رشته تحریر درآورده است.
مجموعه کودکی نامداران از آثار شاخص این نویسنده است.
شاهنامه، اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی، یکی از بزرگ‌ترین آثار ادبی فارسی است که در طول قرن‌ها، به‌عنوان منبعی مهم و ارزشمند برای شناخت تاریخ، ادبیات، فرهنگ و هنر ایرانی شناخته شده است.
این کتاب شامل حکایت‌هایی از شاهان و پادشاهان ایرانی، فرهنگ، آیین‌ها و جنگ‌های آنان است و به دلیل داشتن اشعاری جذاب و همچنین آموزنده، در سراسر جهان نیز شناخته شده است.
با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه‌ای که شاهنامه در فرهنگ و تمدن ایران دارد، بسیاری از نویسندگان و مترجمان، سعی کرده‌اند تا نسخه‌هایی از شاهنامه را به گونه‌ای بازنویسی کنند که برای کودکان و نوجوانان نیز قابل فهم باشد که آنها را با داستان‌های جذاب و شیرین این اثر بزرگ آشنا کند.
آتوسا صالحی در نشر افق و قدیانی، مصطفی رحماندوست در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نو جوانان، زینب یزدانی در نشر تیرگان از جمله آثاری است که پیش از این در خصوص شاهنامه برای کودکان منتشر شده است.

source