Wp Header Logo 1217.png

دبیر کمیته ثبت نام و اعزام ستاد مرکزی اربعین گفت: ۲۰ هزار نفر در روز نخست نام نویسی اربعین ۱۴۰۳ ثبت نام خود را قطعی کردند.

دبیر کمیته ثبت نام و اعزام ستاد مرکزی اربعین در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: ثبت نام برای اربعین امسال از ساعت ۱۰ صبح ۱۷ تیر همزمان با اول محرم ۱۴۴۶ در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir آغاز شد.

حمیدرضا محمدی افزود: در روز نخست عده‌ای‌ از هموطنان به سامانه سماح وارد شدند و از این تعداد ۲۰ هزار نفر با وارد کردن کل اطلاعات لازم و همچنین پرداخت هزینه یکی از سه بسته بیمه، نام نویسی قطعی کردند و برای آنها کد رهگیری صادر شد.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: ثبت نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی تا ماه صفر ادامه دارد، اما بهتر است زائران برای برنامه ریزی خادمان خود و همچنین ارائه خدمات بهتر، سریع‌تر اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند.

وی ادامه داد: آن دسته از هموطنان که قصد تشرف زیارت اربعین را دارند حتما باید در سامانه سماح ثبت نام کنند و با انتخاب بسته بیمه‌ای مورد نظر و پرداخت حق بیمه، خود را تحت پوشش خدمات بیمه قرار دهند.

محمدی اضافه کرد: خروج از مرز برای زیارت اربعین مشروط به داشتن گذرنامه معتبر و ثبت نام قطعی در سامانه سماح است و آن دسته از متقاضیان که گذرنامه معتبر ندارند از هم اکنون برای گذرنامه یا گذر زیارتی اقدام کنند. 

به گفته آقای محمدی زائران قبل از شروع ثبت نام باید تاریخ رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه برای عزیمت تا مرز و مرز خروجی و مرز ورودی خود را علاوه بر اطلاعات هویتی اعلام کنند و به همراه داشته باشند.

بنا به مصوبه ستاد مرکزی اربعین همه زائران باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و مبلغ ۲۰ هزار تومان هم به منظور جبران هزینه‌های ارائه خدمات درمانی جمعیت هلال احمر پرداخت کنند، بدین منظور بیمه زائران در قالب سه بسته متنوع با پوشش‌های مالی متفاوت درنظر گرفته شده است و حق بیمه هر یک از بسته‌ها با احتساب سرانه مربوط به خدمات درمانی جمعیت هلال احمر با نرخ‌های ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ هزار تومان است که هر یک از زائران باید بنا به تمایل خود الزاما یکی از پوشش‌های بیمه‌ای را انتخاب و با پرداخت هزینه مربوط، ثبت نام خود را در سامانه سماح تکمیل کند.

source