Wp Header Logo 2593.png

دبیرخانه شورا‌های هماهنگی و ترویج فعالیت‌های قرآنی استان‌ها، از این پس، مستقل از جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها و با ریاست امامان جمعه، تشکیل می‌شود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سید مصطفی حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در شصت و دومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: جلسه شصت و دوم توسعه فرهنگ قرآنی، با تصویب چند دستور و پیش دستور برگزار شد.

حسینی افزود: عضویت چند مجموعه و نهاد از جمله شورای سیاستگذاری ائمه جمعه که جای خالی آنها در شورای توسعه فرهنگ قرآنی احساس می‌شد، تصویب شد.

وی ادامه داد: عضویت دبیر شورای فرهنگ عمومی نیز مصوب شد، همچنین قرار شد هر کجا که در توسعه قرآنی نیاز بود، معاون سازمان برنامه و بودجه با حق رأی در جلسات شرکت کند.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه یکی از مباحث نشست امروز، گفتگو در مورد شورای هماهنگی و ترویج فعالیت‌های قرآنی استان بود، گفت: کلیات انتقال دبیرخانه این شورا به ادارات کل تبلیغات اسلامی مصوب شد.

حسینی اظهار کرد: این شورا‌ها به صورت مستقل و استانی با ریاست امامان جمعه می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی اضافه کرد: هیئت هماهنگی برای صدور مجوز موسسات قرآنی یکی از ظرفیت‌های کشور است که نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی برای عضویت در آن معرفی شده بودند و عضویت آنها در این جلسه رسمی شد.

source