Wp Header Logo 3019.png

نجم الدین شریعتی اجرای برنامه‌های «سمت خدا»، «ماه من» و «حسینیه معلی» را برعهده داشت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، نجم الدین شریعتی مجری برنامه های معارفی تلویزیون با حضور در استودیو شبکه خبر در بخشی از سخنانش درباره رویکرد مجری کارشناس در برنامه ها گفت: اگر قرار برنامه‌ای موفق باشد باید مجری در آن حوزه و کار متخصص باشد، مخاطب را بشناسد و رسانه را بشناسد.

وی در پاسخ به این سوال که قبل از اجرا چقدر مطالعه و تحقیق می‌کنید افزود: این اوج خامی اگر احساس کنی که بعد این همه سال نیاز به مطالعه نداشته باشی، مطالعه اساسا سالهاست سبک زندگی ام شده است، نه تنها در حوزه برنامه‌های معارفی و کتاب‌های مذهبی. من شعر و رمان می‌خوانم، فضای مجازی را رصد می‌کنم، اخبار را می‌بینم، باید در هر حوزه‌ای اطلاعاتی داشته باشی یه جا‌های عمیق و یه جا‌های وسیع شاید کم عمق.

وی گفت: پرسش‌ها را خودم طراحی می‌کنم. همین مطالعات می شود پشتوانه ذهنی تو برای طرح سوالات و برای به چالش کشیدن کارشناسی و یا پیدا کردن زوایایی بحثی.

وی گفت: برنامه «حسینیه معلی» امسال به پنج زبان زنده پخش شد و این اولین بار در تاریخ رسانه است.

شریعتی درباره شوخی‌هایی که در فضای مجازی انجام می‌شود گفت: از شدت علاقه و محبت مردم است و این محبت هم دوطرفه است. من خیلی مردمم را دوست دارم و همین باعث شد که سال‌ها در رسانه به آنها وفادار باشم و مهمتر از وفاداری، صداقت. مخاطب ما یک مخاطب فهیم و فرهیخته است و هرلحظه خدا را شکر می‌کنم که من با آن‌ها هم نفس و هم کلامم.

وی در پاسخ به این سوال که سخت‌ترین اجرایی که داشتید کدام یک از برنامه بود گفت: هر برنامه‌ای سختی خودش را دارد، «سمت خدا» سختی‌های خودش را دارد، اینکه تو باید دل بدهی و تمام حواس و تمرکزت به کارت باشد، اگر حاشیه‌ای یا نکته‌ای آن بحث دارد همان جا به آن بپردازی. برنامه سحر ماه رمضان سختی‌های خودش را دارد، اجرای «ماه من» یک اجرای خاصی است و تو باید یک فضای آرامی را برای مخاطب فراهم کنی.

وی درباره اینکه آیا می‌شود اجرا را آموزش داد گفت: فقط تجربه و آموزش نیست. باید یک ویژگی‌ها و مختصاتی داشته باشی، صدای خوبی داشته باشی، تصویر نسبتا خوبی داشته باشی. بخشی بر می گردد به به درون خودت، بخشی به تجربه و بخش اندکی به آموزش بر می گردد، هر کسی این استعداد را دارد می‌تواند با آموزش رشد بکند و اجرا داشته باشد.

source