Wp Header Logo 3288.png

وی‌نیوز:

هنوز حدود ۱۰۰ روز تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده و مانند سال‌های گذشته، اطلاعات نادرست یک بار دیگر موضوع اصلی است.

هوش مصنوعی، منبع اصلی نشر اطلاعات نادرست انتخاباتی در آمریکاست ***

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از وی‌نیوز، برخی رسانه‌ها می‌گویند که در انتخابات امسال آمریکا ربات‌های هوش مصنوعی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

 

مثلا در جدیدترین نمونه، پس از کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی در یکشنبه گذشته، انواع مختلفی از عکس‌های گرفته‌شده از صفحه (اسکرین‌شات‌ها) در شبکه‌های مختلف اجتماعی پخش شد که نشان می‌داد ۹ ایالت آمریکا از جمله مینه‌سوتا، برگه‌های رأی خود را بر اساس این کناره‌گیری آماده کرده بودند.

 

با این حال، دفتر «استیو سایمون» یکی از مقامات ایالت «مینه سوتا» اعلام کرد که منبع انتشار این خبر جعلی Grok ابزار هوش مصنوعی ایلان ماسک بوده است.

 

به گفته کارشناسان، در یک سال انتخاباتی برای آمریکا به‌طور منطقی تمرکز بیشتری بر انتشار اطلاعات نادرست وجود دارد و این خطرات فناوری هوش مصنوعی را بیشتر نمایان می‌کند.

 

یکی از نگرانی‌های صاحبنظران این حوزه، تأثیر سطوح پایین‌تر محتوا‌های جعلی است که به مرز نقض خط‌مشی‌های محتوایی سکو‌های مختلف نمی‌رسد ولی باعث می‌شود مردم به شنیدن روایت‌های گمراه‌کننده و نادرست عادت کنند.

 

بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده که «مارک زاکربرگ» مدیر اجرایی شرکت «متا» به‌تازگی ابراز امیدواری کرده که سکو‌های اینستاگرام و فیسبوک در این دور از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا نقش کمتری نسبت به گذشته ایفا کنند.

source