Wp Header Logo 2307.png
احمد مسجدجامعی در «مجلس پرده‌نشینان» حاضر شدبه گزارش ایکنا؛ احمد مسجدجامعی، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی و قائم مقام دایره المعارف بزرگ اسلامی، شب گذشته از نمایشگاه عکس «مجلسِ پرده‌نشینان» که روایت تصویری از روضه‌های خانگی در ماه‌های محرم و صفر (سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲) است، واقع در خانه عکاسان تهران بازدید کرد.

مسجدجامعی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در گفتوگو با خبرنگار ایکنا ضمن ابراز خرسندی از تماشای روایت تصویری از روضه‌های خانگی تهران تصریح کرد: در ارزش، ماندگاری و پویایی عکس به عنوان رسانه‌ای صادق و مستند، جای هیچ تردیدی نیست. گاهی عکس‌ها اثری بر مخاطب به جای می‌گذارند که یک مقاله، خبر یا گزارش در ادای آن تأثیر کم توان هستند.

وی ادامه داد: برخی تصاویر به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه برای من به عنوان کسی که از کودکی تا امروز و در برهه‌های مختلف تاریخی در روضه‌های خانگی حضور داشته است و از نزدیکی شاهد جریان زندگی در این محافل بوده است، بسیار جذاب است. نکته دیگری که در این نمایشگاه جای تأمل داشت، تصویرسازی از روایت زنان و کودکان در روضه های خانگی بود که با هنرمندی دو تن از بانوان عکاس ایرانی خلق شده بود.

احمد مسجدجامعی در «مجلسِ پرده‌نشینان» حاضر شد

مسجدجامعی افزود: روضه های خانگی از دیرباز محلی برای ابراز ارادت و احترام به عزای خاندان اهل بیت(ع) بوده است و این ابراز ادب و احترام همچنان برقرار است. همانطور که در این تصاویر مشاهده کردیم مجالس عزاداری حسینی، مجالسی است که در آن زنان و مردان ایرانی به همراه فرزندان خود و با هر سلیقه و علاقه‌ای حول محور عزای حسین(ع) در آن حاضر می‌شوند.

احمد مسجدجامعی در پیشنهادی به عکاسان این نمایشگاه گفت: برای ماندگاری و اثرگذاری بیشتر این آثار نسبت به چاپ کتاب عکس روضه‌های خانگی تلاش کنید.

احمد مسجدجامعی در «مجلسِ پرده‌نشینان» حاضر شد

 

یادآوری می‌شود، نمایشگاه عکس «مجلس پرده‌نشینان» عکس‌های طاهره بابایی و تهمینه رحمانی از روضه‌های خانگی را از ۲۳ تیر در گالری شماره یک خانه عکاسان به نمایشگاه گذاشته است و تا سوم شهریورماه، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۵ الی ۱۹ در گالری «شماره یک خانه عکاسان ایران» واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ، میزبان چشمان علاقه‌مندان است.

 

انتهای پیام

source